Praca w banku pomaga rozwijać uniwersalne kompetencje  nowe zdjęcie

i

Autor: Shutterstock

Praca w banku pomaga rozwijać uniwersalne kompetencje

2022-06-15 10:08

Bardzo często zdarza się, że mając doskonały dyplom i kompetencje potwierdzone certyfikatami trafiasz do pracy i… nic ci nie idzie. Nie potrafisz przekonać klientów do oferty swojej firmy, nie awansujesz, bo masz kłopoty z komunikacją interpersonalną lub stresem. Okazuje się, że kompetencje miękkie są niekiedy ważniejsze niż te twarde, czyli bezpośrednio związane z wykonywaną pracą. Mądrzy pracodawcy inwestują w rozwój swoich pracowników i zwracają uwagę na szkolenie zarówno umiejętności twardych, jak i miękkich. Tak jest na przykład w Banku Pekao, który prowadzi szereg działań rozwojowych.

Umiejętności twarde to np. znajomość niezbędnych przepisów, obcego języka czy posługiwanie się niezbędnym programem komputerowym. Umiejętności miękkie zaś to trudne do zmierzenia zdolności związane z osobowością człowieka. Dzieli się je na kompetencje osobiste – chodzi m.in. o radzenie sobie ze stresem, umiejętność zarządzania czasem, empatię itp. oraz umiejętności interpersonalne, czyli umiejętność przekonywania innych do swoich racji, motywowania innych czy pracy zespołowej. Jak podaje serwis conovercompany.com, pracodawcy cenią przede wszystkim pozytywne nastawienie, zdolności komunikacyjne, planowanie i zorganizowanie, myślenie krytyczne, kompetencje interpersonalne i zespołowość.

Niełatwo wyćwiczyć takie kompetencje. Jednak przydają się bardzo w pracy, gdy pracujesz w zespole albo masz do czynienia z klientami.

Przykładowo, Bank Pekao w swojej strategii employer brandingowej zdefiniował kilka takich najbardziej pożądanych cech. Są to: otwarty umysł, nastawienie na zmianę, entuzjazm, chęć współpracy, inicjatywa, odpowiedzialność i determinacja. 

Takie kompetencje są także przydatne w codziennym życiu, do efektywnego funkcjonowania w społeczeństwie.

Postaw na doskonalenie się

Bank Pekao zorganizował dla ponad dwóch tysięcy pracowników powyżej stu sesji warsztatowych i wykładów prowadzonych przez kilkudziesięciu ekspertów, trenerów i mówców motywacyjnych. Wszystko trwało niespełna tydzień i odbywało pod hasłem Tygodnia Odkryć – Learning Week w Banku Pekao. Celem inicjatywy była edukacja dotycząca twardych i miękkich kompetencji oraz zwiększenie motywacji do samorozwoju. Akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem pracowników.

Pracownicy mieli do wyboru aż 28 programów szkoleniowych, które odbywały się w przeszło 100 terminach. Tak szeroki wachlarz miał umożliwić wszystkim chętnym znalezienie sesji, odpowiadającej indywidualnym zainteresowaniom, kompetencjom lub zadaniom wykonywanym w banku.

Warsztaty były prowadzone przez pięć prestiżowych, zewnętrznych firm szkoleniowych specjalizujących się w coachingu, doradztwie biznesowym, wdrażaniu programów rozwojowych i doskonaleniu procesów HR, prowadzących szkolenia sprzedażowe.

Sesje prowadziło ponad 30 ekspertów i trenerów wewnętrznych.

- Podkreślę, że jedną spośród czterech wartości banku jest odpowiedzialność. Powszechnie wiemy, że odpowiedzialność za własny rozwój należy do nas samych – my jako bank mocno w tym wspieramy naszych pracowników i dajemy im nietuzinkowe możliwości i formy rozwoju – mówi Anna Pawluczuk, Specjalista w Zespole Rekrutacji i Pozyskiwania Talentów w Banku Pekao S.A.

Pracownicy stanowią o sile firmy

Oprócz szkoleń i warsztatów, pracownicy mogli wziąć udział w jednym z pięciu inspirujących wykładów ze znanymi mówcami motywacyjnymi. Wszystkie wystąpienia były przygotowane dla bankowców. Szymon Kudła, Sebastian Kotów, Dariusz Milczarek, Rafał Żak i Wojciech Herra – dzielili się swoimi doświadczeniami i cennymi wskazówkami m.in. w zakresie samorozwoju, roli optymizmu w biznesie czy innowacji w sprzedaży.

Rosnąca rola technologii, transformacja cyfrowa i zmieniające się na naszych oczach modele biznesowe wymagają otwartości na nabywanie nowych kompetencji i dostosowywanie się do pędzącego świata – mówi Małgorzata Jasińska, Specjalista w Zespole Rekrutacji i Pozyskiwania Talentów w Banku Pekao S.A. - Jesteśmy przekonani, że rozwój pracowników przełoży się na rozwój firmy – dodaje.

Tydzień Odkryć – Learning Week to jedna z wielu inicjatyw szkoleniowych podejmowanych przez bank Pekao z myślą o rozwoju i integracji pracowników.

Przykładem innej akcji zorganizowanej w trosce o rozwój pracowników były konferencje online „Siła sprzedaży”. Cztery dni inspiracyjnych wykładów i warsztatów online doskonalących kompetencje z zakresu profesjonalnej sprzedaży i negocjacji, które są dzisiaj niezbędne na rynku finansowym. Uczestnicy mogli poznać najnowsze trendy i techniki sprzedażowe w sektorze bankowym. Siła Sprzedaży skierowana była do pracowników sił sprzedaży Banku Pekao ze wszystkich segmentów, którzy chcieli poszerzyć wiedzę i wzmocnić swoje kompetencje. Do udziału w konferencji zaproszono gości specjalnych reprezentujących czołowych speakerów sprzedaży: Katarzynę Iwanoską, Wojciecha Woźniczkę i Wojciecha Herrę.

Siła firmy zawsze opiera się na pracownikach. Dlatego bez wahania inwestujemy i nadal będziemy inwestować w ich rozwój – podkreśla Małgorzata Jasińska.

Bank Pekao jest bardzo zaangażowany w tworzenie przyjaznego środowiska pracy. Wdraża wysokie standardy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i praktyk HR. Świadczy o tym już po raz jedenasty przyznany Bankowi Pekao certyfikat Top Employers. W programie Top Employers certyfikowano i nagrodzono ponad 1,6 tys. najlepszych pracodawców w 120 krajach na pięciu kontynentach.

Chcesz również być częścią przyjaznego miejsca pracy i móc rozwijać swoje kompetencje? Sprawdź obecnie otwarte rekrutacje Banku Pekao na stronie Kariera na bank.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki