Przełom w prawie dla konsumentów. Będziesz miał trzy lata na złożenie reklamacji wadliwego towaru

2014-05-16 4:00

Dobra wiadomość dla klientów kupujących towary! Nowa ustawa wprowadzająca zapisy dyrektywy unijnej dotyczące handlu na odległość wydłuża czas na złożenie reklamacji.

Nawet do 36 miesięcy, gdy wykryjemy wadę przed upływem okresu rękojmi (dwuletnia rękojmia plus rok od daty zauważenia wady towaru). Będziemy mogli żądać zwrotu pieniędzy od razu po wykryciu pierwszej usterki w zakupionym towarze. Sprzedawca będzie mógł zaproponować naprawę lub wymianę towaru na nowy tyko wtedy, gdy zrobi to niezwłocznie i nie narazi nas na dodatkowe koszty. Co więcej, jeśli towar znowu się zepsuje i ponownie złożymy reklamację, sklep będzie miał obowiązek zwrócić nam pieniądze w całości. Nowe przepisy, które obejmą zarówno sklepy tradycyjne, jak i internetowe, wejdą w życie z końcem tego roku.

Wiadomości Se.pl na Facebooku

Zobacz: Super Biznes: Kary dla sklepikarzy

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki