Piotr Ożarek

i

Autor: Materiały prasowe Piotr Ożarek

W czym pomoże Ci rzecznik klienta

2021-12-06 17:06

Kto ponosi odpowiedzialność za zalanie mieszkania sąsiada? Czy ubezpieczenie samochodowe OC automatycznie się odnawia? Gdzie szukać pomocy, w sytuacji, gdy standardowa ścieżka zawodzi? Odpowiedzi na te pytania zna rzecznik klienta.

Rzecznik klienta to stosunkowo nowa profesja, ale niezwykle potrzebna. Czym się zajmuje taka osoba oraz w jakiej sytuacji może nam pomóc – o tym mówi Piotr Ożarek, rzecznik klienta PZU.

Kim jest rzecznik klienta?

W świecie ubezpieczeń nie każdy czuje się jak ryba w wodzie. Gdy sytuacja się skomplikuje, w PZU zawsze możemy liczyć na pomoc rzecznika klienta, który w prosty sposób wyjaśni nawet najbardziej zawiłe kwestie.

Pomysł stworzenia tej funkcji pojawił się w naszej firmie w 2017 roku. Przez te cztery lata pomogliśmy już kilku tysiącom osób. Przede wszystkim staram się słuchać klienta i w prosty sposób mówić o tym, o czym inni piszą drobnym drukiem – wyjaśnia Piotr Ożarek.

Bezpieczni w drodze

Piotr Ożarek wspomina sytuację, w której klient miał poważny wypadek za granicą.

Do zdarzenia doszło pod Moskwą. Samochód po zderzeniu z innym autem był całkowicie rozbity. W Rosji inaczej działa OC, suma gwarancyjna była drastycznie niska. Na szczęście klient miał autocasco i assistance w PZU – błyskawicznie zorganizowaliśmy mu powrót do Polski i naprawę auta w kraju – opowiada rzecznik klienta PZU. Przy okazji Piotr Ożarek wskazuje na bardzo ważny aspekt ubezpieczeń komunikacyjnych, o którym nie wszyscy pamiętają. Jak się okazuje, w momencie zakupu samochodu od innej osoby OC nie odnawia się automatycznie. Jeśli sami nie wykupimy polisy na kolejny rok, możemy zapłacić karę – nawet kilka tysięcy złotych!

Polisę warto mieć

O zabezpieczeniu finansowym swojej przyszłości warto pomyśleć już dziś. W momencie zdarzenia losowego, takiego jak np. ciężka choroba, na zakup ubezpieczenia jest już za późno i świadczenie z tego tytułu nie będzie nam przysługiwać. Poduszkę finansową dobrze też mieć na wypadek szkód, które możemy wyrządzić innym. Piotr Ożarek przypomniał o korzyściach płynących z posiadania polisy OC w życiu prywatnym, która daje nam pomoc zarówno finansową jak i prawną.

Nasz klient zalał mieszkanie piętro niżej. Pech chciał, że sąsiad miał inteligentny dom – koszt zalanej elektroniki wyniósł ponad 100 tys. zł! Wprawdzie klient był ubezpieczony, ale na kwotę niższą niż szkoda. Jednak nasi pracownicy dokładnie przeanalizowali sprawę. Okazało się, że w tym przypadku odpowiedzialność ponosi firma, która dwa miesiące wcześniej robiła remont i błędnie zamontowała część hydrauliki. Mając OC w życiu prywatnym, klienci nie martwią się o nic – tłumaczy.

Aby działać sprawniej i lepiej

Rzecznik jest swego rodzaju „łącznikiem” pomiędzy PZU a klientami. Dzięki informacjom od nich, ubezpieczyciel może usprawnić wiele procesów.

Każdego roku obsługujemy miliony spraw. W zdecydowanej większości klienci są zadowoleni z naszych usług, ale przecież coś może nam umknąć. Wskazanie nam przez klienta, które kwestie warto poprawić, jest dla nas niezwykle cenne. Dzięki informacjom z pierwszej ręki w efekcie sprawę zamykamy z korzyścią i dla klienta, i dla firmy – podkreśla Piotr Ożarek.

Jak się zgłosić do rzecznika klienta?

Masz pytania lub potrzebujesz natychmiastowej pomocy? Wejdź na stronę pzu.pl, wybierz zakładkę „Kontakt”, wypełnij formularz rzecznika klienta i wyślij. Wiadomość trafi bezpośrednio do rzecznika klienta PZU.

Partnerem materiału jest PZU

Rozmowa z Rzecznikiem Klienta PZU

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki