Pracuj.pl

i

Autor: materiały prasowe Pracuj.pl

Jak zbudować dobre porfolio?

2019-06-24 10:00

Starając się o pracę grafika, copywritera, fotografa czy ilustratora może nam się przydać bogate portfolio. Niektóre oferty pracy wspominają o tym już na samym wstępie. Nie należy się temu dziwić. W zawodach kreatywnych liczy się przecież nie tylko wykształcenie, ale także talent. Dlatego też swoje zawodowe portfolio warto przygotować bardzo starannie.

Portfolio – w jakiej formie, aby znaleźć pracę?

W pierwszej kolejni zastanowić należy się nad formą naszego portfolio. Dawniej możliwości były ograniczone i większość tego typu prezentacji przedstawiano w teczce lub folderu zawierającego szkice, projekty oraz grafiki. Dzisiaj możliwości są znacznie większe. Możemy np. stworzyć stronę www ze swoimi pracami lub skorzystać z jednego z portali oferującego miejsce do umieszczania prac. Daje to szansę pokazania swego portfolio w każdym miejscu, gdzie mamy dostęp do sieci. Można również stworzyć cyfrowy dokument PDF, nagrać animację lub przygotować prezentację interaktywną.

Jak zrobić profesjonalne portfolio?

Staraj się pokazać z najbardziej kreatywnej strony. Portfolio musi być treściwe, ale nie może zawierać wszystkich prac kandydata. Skup się zatem na najbardziej oryginalnych i najbardziej udanych. Liczy się elegancja, prostota oraz jasny przekaz. Najlepiej budować portfolio na najbardziej aktualnych pracach – niemniej warto również zamieścić w nim bardziej udane dzieło z dawniejszych lat. Pozwoli to pokazać nasz rozwój i udowodnić, że w branży posiadamy długie doświadczenie.

Portfolio nie powinno zawierać jedynie samych projektów i grafik. Pomiędzy prace warto wpleść nieco tekstu, opowiedzieć w krótkiej narracji o procesie tworzenia oraz inspiracjach. Jeżeli posiadasz referencje – umieść je. Pozytywne opinie zadowolonych klientów czy pracodawców to bardzo ważny argument w walce o atrakcyjną posadę.

Przede wszystkim nie zapomnij o stronie, na której znajdą się Twoje dane kontaktowe. Nawet najbardziej kreatywne prace nie zapewnią miejsca na rozmowie rekrutacyjnej, jeśli pracodawca nie będzie wiedział komu wysłać zaproszenie.

Artykuł sponsorowany 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki