Pociągi Express InterCity Premium (EIP), czyli słynne Pendolino, uzyskały ocenę jeszcze wyższą, bo powyżej sześciu. Nic więc dziwnego, że coraz więcej Polaków pozostawia swoje samochody na parkingach, a w podróż – służbową, na weekend czy na urlop – wybiera przejazd koleją.
Szybko i komfortowo
Ankieterzy spytali także podróżnych, co najbardziej wpływa na ich satysfakcję z jazdy pociągiem? Okazało się, że czynnikami, które decydują o zadowoleniu z podróży są:
» czas przejazdu,
» punktualność pociągu,
» komfort przejazdu, czystość w pociągu,
» informacja podczas podróży.
Nowoczesne pociągi i zmodernizowane trasy kolejowe pozwalają na szybsze podróżowanie koleją. Pasażerowie czas przejazdu najlepiej ocenili na trasach: Warszawa – Kraków, Warszawa – Katowice.
Coraz częściej doceniamy również punktualność pociągów PKP Intercity. Najlepiej oceniamy ją podróżując na pokładach składów kategorii ekspresowych. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego aż 86 proc. porannych kursów Pendolino w 2016 r. było punktualnych. W opinii pasażerów najbardziej punktualne są pociągi kursujące na trasach Warszawa – Kraków i Warszawa – Trójmiasto. Warto wiedzieć, że średnie opóźnienie pociągów EIP w 2016 r.
z Warszawy do Gdyni i Katowic nie przekroczyło nawet minuty! Znacznie poprawiła się ocena punktualności pociągów na liniach Warszawa – Poznań i Warszawa – Szczecin.
Wygodnie i bezpiecznie
Podoba nam się, że pociągi są czyste i coraz wygodniejsze. Te zalety podróży koleją najbardziej dostrzegają pasażerowie podróżujący na pokładach nowych pociągów Pendolino, Flirt3, Pesa-DART oraz składów zestawionych z nowych i zmodernizowanych wagonów.
Podróżni doceniają też coraz większy komfort podróżowania. Za co chwalimy pociągi PKP Intercity? Podoba nam się:
» gwarancja miejsca siedzącego,
» wygodne fotele,
» dostępność gniazdka z prądem,
» możliwość regulacji temperatury.
Blisko 80 proc. podróżnych jest zadowolonych z poziomu bezpieczeństwa na pokładach pociągów. Znakomita większość podróżujących (83 proc.) docenia uprzejmość i pomoc drużyny konduktorskiej. Pasażerowie (75 proc.) chwalą też wygodę zakupu biletu. Prawie 80 proc. cieszy się z możliwości skorzystania ze Strefy Ciszy. Jest szczególnie przydatna, gdy chcemy się zrelaksować, pouczyć się lub popracować.