Audi A6 allroad 50 TDI quattro tiptronic

i

Autor: Paweł Kaczor Audi A6 allroad 50 TDI quattro tiptronic

Żeby uszkodzić nowe Audi parkując, trzeba tego bardzo chcieć. Kamery 360 z widokiem 3D to nie tylko bajer - WIDEO

2019-12-14 8:39

Kamera cofania już jakiś czas temu weszła do wyposażenia standardowego lub opcjonalnego aut niższych segmentów. Klienci szybko docenili funkcjonalność tego rozwiązania, które niejednokrotnie uchroniło ich samochód przed uszkodzeniem. Już najprostsze kamery cofania są bardzo pomocne, ale niektóre marki idą o kilka kroków dalej i montują w pojazdach bardzo zaawansowane systemy, dające obraz na całe otoczenie pojazdu i wyhamowujące auto w obliczu zagrożenia. Za przykład można wziąć Audi A6 allroad, którego jakiekolwiek uszkodzenie podczas manewru jest dużą sztuką.

Samochody z Ingolstadt imponują pod wieloma względami, a Audi A6 allroad jest jednym z nich. To auto jest uterenowionym kombi i zupełnie tak samo, jak wiele innych modeli Audi z najwyższej półki, może być m.in. wyposażone w aż pięć kamer, pięć czujników radarowych oraz aż dwanaście czujników ultradźwiękowych. Wszystko po to, aby kierowca mógł czuć się bezpiecznie.

Zobacz również: Duży lifting dużego SUV-a. Nowe Audi Q7 i Audi SQ7 na polskich drogach - WIDEO

Sonary i kamery porozmieszczane w różnych punktach auta to prewencja najwyższego stopnia. Generowany przez czujne oczy obraz, który zresztą jest bardzo dobrej jakości, zostaje rzucany na centralny wyświetlacz. Nie jest to absolutnie nudny, płaski widok z kamer, ale obraz dostosowywany do konkretnych potrzeb. Kierowca przy pomocy wirtualnych przycisków, dających haptyczną odpowiedź, może przełączać widoki z poszczególnych kamer. Co więcej, aktywować lub dezaktywować można także wirtualne linie pokazujące trasę pojazdu lub przebieg toru jazdy podczas skręcania.

WIDEO - zobacz jak działa system kamer 360 z widokiem 3D

Dostępny jest również o wiele więcej obrazujący widok z góry. Przydatne rozwiązanie podczas parkowania prostopadłego lub dojeżdżania np. do krawężnika. Mało tego, jeśli nie jest się pewnym, co czai się w sąsiedztwie kół, poszczególne sekcje widoku z góry można sobie całkowicie przybliżyć, aby mieć pełen obraz na to, jak blisko pobocza, dziury, czy zwykłej linii namalowanej na asfalcie się znajdujemy.

Przeczytaj także: Z takim elektrycznym autem w Polsce można żyć. Audi e-tron 55 quattro - TEST, OPINIA, WIDEO

Absolutnym hitem jest jednak tak zwany widok 3D. Na trójwymiarowy obraz rzeczywistości, uzyskany dzięki kilku kamerom nakładane jest wirtualne auto. Za pomocą ekranu dotykowego samochód można w dowolny sposób obracać oraz zmieniać kąt widzenia kamer. Na dodatek, Audi zadbało o takie szczegóły jak kręcące się zgodnie z faktycznym ruchem pojazdu koła oraz animowane skręcanie przedniej osi. To niby tylko detale, ale jednoznacznie pokazujące dbałość niemieckiej marki o najdrobniejsze szczegóły.

Audi A6 allroad 50 TDI quattro tiptronic

i

Autor: Paweł Kaczor Audi A6 allroad 50 TDI quattro tiptronic Link: Zobacz więcej w GALERII

Przy zbyt szybkim zbliżaniu się do przeszkody podczas parkingowego manewrowania, auto ostrzeże kierowcę, a w razie niepodjęcia przez niego reakcji, Audi samo gwałtownie wyhamuje w trosce o swoje nadwozie. Jeśli absolutnie nie czujemy się pewnie i obawiamy się zarysowania, polecane jest całkowite zdanie się na automatykę. Audi przy minimalnym udziale kierującego, zdumiewająco dobrze radzi sobie w każdym parkingowym scenariuszu i perfekcyjnie wjeżdża w wyznaczone miejsca.

Testowaliśmy: Audi S7 Sportback to auto z głośnikiem w wydechu i z dieslem. Czy można odnaleźć w nim sport?

Kamery oraz czujniki zastosowane w nowym Audi A6 allroad mają jeszcze kilka innych funkcji. Na bieżąco śledzą otoczenie pojazdu zarówno podczas postoju jak i w ruchu. Dzięki nim samochód potrafi odczytywać znaki drogowe, ostrzegać kierowcę o innym pojeździe w martwym polu oraz utrzymywać auto na swoim pasie ruchu i podążać wyznaczoną trasą w systemie nawigacji. Wystarczy trzymać tylko dłonie na kierownicy, a auto będzie zmierzać do celu, samodzielnie dostosowując prędkość do ograniczeń, zwalniać przed rondami i je przemierzać czy zatrzymywać się przed skrzyżowaniami. 

Wszystkie wymienione udogodnienia to tylko niektóre z dostępnych systemów wsparcia i wspomagaczy, mające jeden cel – zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy oraz pasażerów. Warto jednak pamiętać, że to właśnie kierowca w dalszym ciągu pozostaje najważniejszą i zarazem decyzyjną osobą w aucie, a wszystkie elektroniczne i nowatorskie systemy mają mu pomagać, ale nie są w stanie go zastąpić! Pełny test Audi A6 allroad 50 TDI quattro można przeczytać tutaj - KLIKNIJ.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki