Już jest Skoda Kodiaq RS! To pierwszy taki SUV marki Skoda. Zobacz nasze premierowe ZDJĘCIA!

2018-10-01 15:12

Pogłoski o Skodzie Kodiaq RS krążyły już od dawna. Marka jednak oszczędnie dawkowała informacje związane z tym modelem. Teraz możemy w końcu obejrzeć go w całej okazałości. Usportowiony SUV właśnie zadebiutował, a my mieliśmy okazję zobaczyć już to auto na żywo i zrobić mu zdjęcia.

Sportowa odmiana RS była w Skodzie obecna już od jakiegoś czasu w postaci Octavii RS. Jednak współczesna moda na samochody coraz bardziej dotyczy SUV-ów i crossoverów, a nie aut z tradycyjnymi nadwoziami. Dlatego kolejnym modelem, który dołączył do gamy RS, jest Kodiaq. Największy SUV czeskiej marki teraz otrzymał jeszcze bardziej sportowe wcielenie. Mimo tej zmiany nie stracił nic ze swojej praktyczności – tak jak jego bazowa odmiana, Kodiaq RS będzie dostępny w wersji pięcio- lub siedmioosobowej.

Skoda Kodiaq RS 2019 - premiera

i

Autor: Piotr Ciechomski Skoda Kodiaq RS 2019 - premiera Link: Przejdź do galerii

Mocny diesel

Do napędu Skody Kodiaq RS posłuży czterocylindrowy silnik wysokoprężny 2.0 BiTDI o mocy 240 KM. Skoda po raz pierwszy zastosowała technologię podwójnego doładowania biturbo, co pozwoliło uzyskać potężny maksymalny moment obrotowy wynoszący aż 500 Nm. Silnik ten będzie dostępny wyłącznie w tym modelu, a Kodiaq RS standardowo wyposażony jest w napęd 4x4 i 7-biegową automatyczną skrzynię DSG. System Dynamic Sound Boost sprawia, że wysokoprężny motor ma brzmieć jak na sportowca przystało. W aucie pojawiło się m.in. adaptacyjne zawieszenie Dynamic Chassis Control (DCC) z opcją zmieny trybów jazdy, oraz progresywny układ kierowniczy.

Skoda Kodiaq RS 2019 - premiera

i

Autor: Piotr Ciechomski Skoda Kodiaq RS 2019 - premiera Link: Przejdź do galerii

Rodowód RS

Czasy mamy takie, że nie wystarczy żeby samochód doskonale jeździł – musi też świetnie wyglądać. A Kodiaqa RS bez problemu odróżnimy od „cywilnej” wersji. Przede wszystkim sportowy model otrzymał dużo czarnych akcentów (relingi dachowe, ramy okienne, lusterka boczne). Również grill utrzymany jest w czarnej tonacji, podobnie jak wstawki w przemodelowanym przednim zderzaku. Z przodu znajdziemy także now logo serii RS. W Kodiaq'u RS zadebiutują także nowe 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich o wzorze Xtreme, które trafią do wyposażenia standardowego. Spod nich prześwitywać będą czerwone zaciski hamulcowe, umieszczone na 17-calowych tarczach. Rozmiar opon to 235/45 R20.

Czym by był samochód sportowy bez imponującego układu wydechowego? Ten w Kodiaqu ma nie tylko rasowo brzmieć, ale i wizualnie podkreślać sportowy charakter samochodu. Końcówki wydechu zostały rozmieszczone po obu stronach zderzaka, optycznie poszerzając nadwozie. Charakterystycznym elementem wyróżniającym każde auto z emblematem RS, jest tradycyjny odblaskowy element rozciągający się na całej szerokości zderzaka.

Skoda Kodiaq RS to duży krok dla czeskiej marki, która nie miała zbyt wielu sportowych samochodów we współczesnej gamie. Ten model może się okazać przepustką do świata SUV-ów o typowo sportowych osiągach, bo do 100 km/h przyspiesza w 7 sekund, a maksymalnie rozpędzi się do 220 km/h.

Sportowy, ale praktyczny

Kodiaq RS zachował praktyczność wnętrza za sprawą niemałych wymiarów. Kabina jest przestronna i komfortowa, ale nie brakuje w niej sportowych akcentów. Pierwszą rzeczą, która przyciąga uwagę, są sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami. Jak na sportowca przystało, zostały obszyte czarną perforowaną alcantarą. Nie zabrakło również czerwonych wstawek i przeszyć. Spłaszczoną u dołu kierownicę zdobi nowy emblemat RS. Wisienką na torcie jest czarna podsufitka i aluminiowe nakładki na pedały, które często są kojarzone z autami stricte sportowymi.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki