Seat Tarraco oficjalnie. Taki jest wszechstronny SUV z Hiszpanii

2018-09-18 21:06

Wszechstronność oraz cechy, jakich do tej pory w autach z Hiszpanii nie było. Seat Tarraco został oficjalnie pokazany i przedstawia swój indywidualny styl. Duży SUV dzięki konfiguracji 7-osobowej będzie potrafił łatwo dostosować się do potrzeb i planów, a mocne silniki i napęd na cztery koła pozwolą użytkownikom zapuścić się w mniej sterylne warunki.

Dołączając do modeli Arona i Ateca uzupełnia wyżej zawieszoną nad ziemią rodzinę. Poza tym Seat Tarraco tuż obok Volkswagena Tiguana Allspace i Skody Kodiaq (porównaliśmy te auta - KLIKNIJ), jest trzecim reprezentantem 7-osobowych SUV-ów Grupy Volkswagena. Hiszpański model właśnie po tych autach odziedziczył masę podzespołów. Konstrukcyjnie pojazd bazuje na platformie MQB i będzie występował w konfiguracji 5- lub 7-miejscowej. Auto mierzy 4735 mm długości (40 mm więcej od Volkswagena i Skody), 1658 mm wysokości, a jego rozstw osi wynosi 2791 mm. Takie rozmiary pozwoliły stworzyć ogromną przestrzeń wewnętrzną. Wersja dla pięciu osób ma pomieścić 760 litrów w przedziale bagażowym.

Wygląd zewnętrzny pokazuje kierunek projektowy marki Seat na najbliższe lata. Nowy flagowy model jest połączeniem nowoczesnych technologii z progresywnym wyglądem. Całkowitą nowością jest projekt podciętego na rogach grilla oraz kształt lamp. Oświetlenie wykorzystuje w 100-procentach technologię LED. Z tyłu klosze lamp połączono świetlnym pasem oraz zastosowano dynamiczne kierunkowskazy tylne. Linia boczna ma dynamiczną kreskę przebiegającą przez karoserię oraz podcięte okienka w słupkach C. Przekrój dostępnych kolorów nadwozia to osiem różnych barw: Dark Camouflage, Oryx White, Reflex Silver, Atlantic Blue, Indium Grey, Titanium Beige, Deep Black i Urano Grey.

Zmieniona deska

Inaczej jak w Skodzie oraz Volkswagenie przedstawia się projekt deski rozdzielczej. Dotykowy 8-calowy ekran systemu skupiającego funkcje rozrywki i sterowania autem został bardzo wyeksponowany i wznosi się ponad deskę. Pod wyświetlaczem pojawiły się kanały wentylacyjne i regulatory układu wentylacji. Podobnie jak w mniejszych modelach po modernizacji, Tarraco od razu dostał cyfrowe zegary z ekranem o przekątnej 10,25 cala. Co ciekawe Tarraco będzie pierwszym SEAT-em wyposażonym w funkcję kontroli gestami.

Nowy SUV Seata ma wszystkie systemy wspomagania jazdy potrzebne do zapewnienia komfortu i bezpieczeństwa jazdy, nawet w bardziej wymagających warunkach. Auto dysponuje systemami: Lane Assist i Front Assist, w tym wykrywa rowery i pieszych. Auto również widzi pojazdy w martwym punkcie, rozpoznaje znaki drogowe, posiada adaptacyjny tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), czy systemy Light Assist i Emergency Assist.

Dobrze znany napęd

Wśród jednostek napędowych nie zabraknie silników benzynowych TSI o pojemnościach 1.5 i 2.0. Będzie też wariant wysokoprężny 2.0 TDI. Wszystkie silniki wykorzystują bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie i system Start&Stop, oferując moc wyjściową od 150 KM do 190 KM. Jednostki pojawią się w połączeniu z przekładniami manualnymi lub automatycznymi DSG oraz napędem na przód lub na cztery koła 4Drive. W wyposażeniu pojawi się m.in. adaptacyjny układ zawieszenia DCC oraz rozbudowany pakiet systemów bezpieczeństwa. Nie zabrakło także wyboru trybów jazdy, których jest sześć. Pojazd poradzi sobie na niestabilnych nawierzchniacg nawet z 85% pochyleniem bocznym. Tarraco został wyposażony innowacyjny system wspomagania kierowcy Rollover Assist. W razie przewrócenia i dachowania samochodu, układ automatycznie odblokowuje drzwi, wyłącza silnik i uruchamia połączenie alarmowe.

Seat Tarraco pojawi się na rynku na początku 2019 roku. Zamówienia klientów będą przyjmowane już w grudniu. Cena na razie nie jest znana. Dla przypomnienia nazwa Tarraco została wyłoniona z  ponad 140 000 propozycji nadesłanych przez entuzjastów marki, którzy wzięli udział w konkursie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki