Diodowe reflektory Audi ekologiczną innowacją zatwierdzoną przez Unię Europejską

2013-04-16 12:34

Reflektory diodowe w zauważalny sposób obniżają zużycie paliwa, co oznacza, ze takie systemy oświetleniowe znacząco wpływają na ekonomię pojazdów przez redukcję emisji CO2. Z tego powodu Komisja Europejska nadała temu rozwiązaniu stosowanemu przez firmę Audi oficjalny certyfikat.

Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie badań, ile paliwa można zaoszczędzić dzięki stosowanym przez Audi reflektorom diodowym. Testowano światła drogowe, światła mijania i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. W dziesięciu cyklach badań NEDC, jakim poddano Audi A6, odnotowano spadek emisji dwutlenku węgla o ponad jeden gram na kilometr. W rezultacie, Komisja Europejska oficjalnie uznała reflektory diodowe za innowacyjne rozwiązanie redukujące emisję CO2. Audi to pierwszy producent, który otrzymał taki certyfikat.

Dla przykładu: konwencjonalne, halogenowe światła mijania potrzebują ponad 135 W mocy, natomiast reflektory diodowe Audi, cechujące się znacznie wyższą efektywnością, pobierają jedynie ok. 80 W. Diodowe światła do jazdy dziennej zadebiutowały w Audi A8 W12 w 2004 roku. W roku 2008 pojawił się sportowy model R8, który był pierwszym na świecie samochodem z pełnymi reflektorami LED.

Reflektory diodowe charakteryzują się nie tylko wysoką efektywnością, ale też zapewniają duże bezpieczeństwo i komfort. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tys. kelwinów, ich światło podobne jest do światła dziennego, dlatego prawie nie męczy oczu kierowcy. Diody nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają