Oszustwo internetowe [zdjęcie ilustracyjne]

i

Autor: Pixabay Oszustwo internetowe [zdjęcie ilustracyjne]

Oszust podszył się pod pracownika banku. Ukradł 20 tys. złotych!

2020-05-12 10:37

Oszust podając się za pracownika banku poinformował ją o próbie włamania na konto. Był bardzo wiarygodny. Zgodnie z jego zaleceniami kobieta zainstalowała na swoim telefonie pewną aplikację Po chwili zorientowała się, że z jej konta zniknęło 20 tys. złotych. Z oszustem rozmawiała ponad godzinę.

Mieszkanka Elbląga zauważyła, że ma nieodebrane połączenie. Telefon wyświetlił informację, że dzwoniła do niej infolinia banku. Wtedy jeszcze nie spodziewała się, że już w tamtej chwili padła ofiarą oszustwa. Postanowiła oddzwonić. W słuchawce usłyszała głos bankowej infolinii.

Po chwili usłyszała głos konsultanta. Ofiara była przekonana, ze rozmawia z bankiem. Nie wiedziała, że w rzeczywistości już w tym momencie padła ofiarą oszustwa. Rzekomy pracownik banku poinformował ją o próbie włamania na jej konto.

Mężczyzna zaproponował dodatkową ochronę pieniędzy na koncie, czym dodatkowo wzbudził zaufanie kobiety. Poprosił o pobranie na telefon aplikacji związanej z obsługą konta i poprowadził ją krok po kroku przez cały proces instalacyjny.

Poprosił o numer ID telefonu. Oczywiście podpowiedział jak go uzyskać.

Kobieta rozmawiała z oszustem podającym się za pracownika banku około godziny. Podała mu wszystkie dane, o które poprosił i bez wahania zainstalowała zaleconą aplikację – programowanie służące do zdalnej obsługi urządzenia poprzez komputer.

Po rozmowie z „konsultantem” poszkodowana zalogowała się na swoje konto i z przerażeniem odkryła, że z jej konta zniknęło 20 tys. złotych! Kobieta natychmiast pobiegła do banku zablokować swoje konto. Podczas wizyty w okazało się, że oprócz wyłudzenia pieniędzy sprawca próbował także uzyskać dostęp do kredytu w wysokości kolejnych 20 tysięcy.

Policja ostrzega, że podobne próby oszustwa mogą się zdarzyć ponownie w najbliższym czasie.

– Bank nigdy nie prosi o podanie haseł, kodów, e-maili czy numerów id. Bank jest w posiadaniu tych informacji. Jeżeli więc ktoś kieruje taką prośbę przez telefon, sms, mail to na pewno nie jest pracownikiem banku a próbuje wyłudzić nasze dane a w konsekwencji pieniądze – przestrzega Krzysztof Nowacki, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Elblągu.

Pamiętajmy, żeby nie instalować nieznanych nam aplikacji, a podając numer ID dajemy możliwość zdalnego sterowania naszym urządzeniem. Jeżeli jest ono powiązane z naszym kontem bankowym nietrudno domyślić się późniejszych konsekwencji.

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express kliknij TUTAJ.

Super Raport 11 V (goście: Arłukowicz, Migalski)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki