Pieszy kontra hulajnoga elektryczna. Nocna awantura na krakowskim osiedlu [WIDEO]

2020-08-12 13:41 Amadeusz Calik
Pieszy kontra hulajnoga elektryczna. Nocna awantura na krakowskim osiedlu
Autor: M. Kasprzyk

We wtorek w godzinach nocnych na jednym z krakowskich osiedli doszło do awantury pomiędzy pieszym a kierującą elektryczną hulajnogą. Awanturujący się mężczyzna nazwał ją "palantką", bo jego zdaniem, kobieta nie miała prawa jechać po chodniku. Ta zaś twierdziła, że po ulicy jechać nie może i dlatego korzysta z traktu dla pieszych. A jak mają się do tego przepisy prawa?

Do głośnej kłótni doszło we wtorek około godziny 23 przy ulicy Krowoderskich Zuchów. Jak relacjonuje nam świadek zdarzenia, chwilę wcześniej doszło do niegroźnej kolizji, w której brała udział hulajnoga elektryczna i pieszy. Na nagraniu, które otrzymaliśmy od internautki, słychać ostrą wymianę zdań - mężczyzna twierdził, że kierująca hulajnogą nie miała prawa jechać po chodniku i nazwał ją "palantką". Ta odpowiedziała, że nie może poruszać się po drodze, dlatego korzysta z traktu dla pieszych. Awantura zbudziła okolicznych mieszkańców, a skłóceni mieszkańcy rozeszli się po około dziesięciu minutach.

Pieszy kontra hulajnoga. Nocna awantura w Krakowie.

Rozwijamy nasz serwis dzięki wyświetlaniu reklam.

Blokując reklamy, nie pozwalasz nam tworzyć wartościowych treści.

Wyłącz AdBlock i odśwież stronę.

Hulajnoga elektryczna a aktualne przepisy

Obecne prawo nie reguluje zasad poruszania się elektrycznymi hulajnogami. W powszechnym rozumieniu, są traktowane jako środek transportu osobistego, a użytkownik e-hulajnogi może w takich warunkach poruszać się po chodniku. W przestrzeni publicznej trwa ostra dyskusja pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami tego rodzaju transportu. Zmiany w prawie zapowiedziało Ministerstwo Sprawiedliwości, które przekazało propozycje nowych regulacji do rozpatrzenia przez resort infrastruktury.

Zgodnie z propozycją, hulajnogi elektryczne mogłyby poruszać się po chodnikach z prędkością do 8 km/h i tylko wtedy, gdy nie będzie ścieżki rowerowej lub drogi z ograniczeniem prędkości do 20 kilometrów na godzinę. Jak podkreśliło Ministerstwo Sprawiedliwości, "jak najszybsze uregulowanie tej kwestii wynika z rosnącej liczby osób korzystających z hulajnóg w przestrzeni miejskiej".