Samorząd UWM produkuje koszulki Koronowiada. Trafią do sprzedaży?

2020-03-11 11:37

Miało być śmiesznie. Rada Uczelniana Samorządu Studenckiego UWM udostępniła na swoich social mediach post dotyczący sprzedaży unikalnych koszulek reklamujących studencki festiwal Kortowiada. Kontrowersyjny pomysł nie spodobał się potencjalnym odbiorcom.

Kortowiada

i

Autor: RUSS UWM/ Materiały prasowe Kortowiada - główna scena festiwalu studenckiego

Koszulka miała mieć charakter prześmiewczy. Czarny T-shirt z napisem KORONOWIADA miał zdaniem twórców nawiązywać do Kortowiady bez koronawirusa.

– Humor jest też potrzebny, a śmiech to zdrowie – pisze Kortowiada na Facebooku.

Choć koszulki miały być w sprzedaży tylko do 14 marca, zniknęły znacznie szybciej. Jak się okazuje nie ze względu na swoją popularność wśród studentów – post informujący o koszulkach został usunięty przez organizatorów olsztyńskich juwenaliów.

Niedługo po tym na facebookowym profilu Kortowiady pojawił się też komunikat:

Kochani!

Niniejsza uruchomiona sprzedaż kontrowersyjnych koszulek miała na celu nieco rozluźnić atmosferę w tych nieprzychylnych czasach. Bynajmniej nie miała na celu obrażenia niczyich uczuć.

Szczerze przepraszamy, jeśli jednak tak się stało. Sam wydźwięk koszulki, mimo ze nie wszyscy odebrali to w ten sposób, miał sugerować Kortowiadę bez wirusa - stąd przekreślone słowo korona.

Oczywiście nie zostanie wyprodukowany ani jeden egzemplarz. Osoby, które dokonały zamówień otrzymają oczywiście zwrot pieniędzy.

W Internecie jednak nic nie ginie i... posypały się hejty.

– Omfg. Jakiś geniusz na UWM wymyślił koszulkę Koronowiada – tweetuje Marcin Wójcik, jeden z internautów, którzy zareagowali na kontrowersyjne koszulki.

Koronawirus to wina Platformy i Chińczyków!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki