Urzędnicy mają oszczędzać prąd. Prezydent Olsztyna wydał zarządzenie. Będą kary!

i

Autor: Shutterstock; Artur Szczepanski/REPORTER Nowe rozporządzenie prezydenta Olsztyna dotyczy urzedników ratusza.

Kary za marnowanie prądu

Urzędnicy mają oszczędzać prąd. Prezydent Olsztyna wydał zarządzenie. Będą kary

2023-01-03 13:01

Pierwsze w 2023 r. zarządzenie wydane przez prezydenta Olsztyna Piotra Grzymowicza dotyczy jego podwładnych. Urzędnicy pracujący w ratuszu są zobowiązani do oszczędzania energii. Od tej pory w olsztyńskim ratuszu pracownicy nie mogą włączać prądu bez powodu. Nieużytkowane urządzenia, takie jak komputer, lista z zasilaniem czy drukarka, mają być wyłączone. Za marnowanie prądu grożą kary.

Urzędnicy w Olsztynie muszą oszczędzać energię. Rozporządzenie prezydenta mówi o karach

Prezydent Olsztyna wydał zarządzenie dotyczące oszczędzania energii w urzędzie. Czytamy w nim, że urzędnicy mają odłączać z sieci nieużytkowane urządzenia, listwy zasilające, lub drukarki i bez powodu nie włączać oświetlenia w pomieszczeniach. Zarządzenie prezydenta Olsztyna "w sprawie ograniczenia zużycia energii elektrycznej w Urzędzie Miasta Olsztyna" jest pierwszym zarządzeniem wydanym w tym roku przez Piotra Grzymowicza. Czytamy w nim, że pracownikom ratusza nakazuje się m.in. wprowadzać komputer lub inne urządzenia w "stan uśpienia" w przypadku ich nieużywania, nie pozostawiać w gniazdkach ładowarek i zasilaczy urządzeń służbowych po zakończeniu ładowania, a nowe sprzęty elektryczne mają być kupowane "w oparciu o kryterium najwyższej możliwej klasy energetycznej".

Urzędnikom przypomniano o obowiązku gaszenia światła w pomieszczeniach, „w których aktualnie nie przebywają osoby", mają też "wyłączać oświetlenie na korytarzach, w przypadku, gdy naturalne oświetleni jest wystarczające". W pomieszczeniach socjalnych mają być odłączane z sieci urządzenia, które pozostają w trybie czuwania. Po zakończeniu pracy urzędnicy mają wyłączać, a nie wygaszać komputery, gasić drukarki i listwy zasilające. Zakazano podłączania prywatnych urządzeń do sieci energetycznej ratusza i używania przenośnych klimatyzatorów, czy grzejników. Wyłączone mają być lampki i inne ozdoby.

Kierownictwu ratuszowych wydziałów wskazano, że "powinni uwzględniać okoliczność, iż rekomenduje się taki sposób organizacji pracy w komórkach organizacyjnych, który będzie wpływał na ograniczenie zużycia energii elektrycznej, w szczególności poprzez zagęszczenie liczby pracowników w pomieszczeniach, z uwzględnieniem norm bhp". Urzędnikom, którzy nie będą przestrzegali zasad dotyczących oszczędzania energii zagrożono karami.

CZYTAJ TEŻ: 7,5 miliona do rozdania w budżecie obywatelskim. Wnioski można składać do końca lutego

Sonda
Czy obawiasz się wysokich cen prądu?
Tak wyglądają ulice warszawskiego Wawra. Cztery dni bez prądu

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki