Opole: Jak kontaktować się z pacjentami w szpitalu tymczasowym? Jest sposób!

Szpital tymczasowy w CWK w Opolu pierwszego pacjenta przyjął w niedzielę 27 grudnia. Obecnie do dyspozycji jest tam 30 łóżek, z czego 10 to stanowiska intensywnej opieki medycznej. Jak skontaktować się z pacjentami? Uniwersytecki Szpital Kliniczny, placówka macierzysta dla szpitala tymczasowego zdradza kilka możliwości.
Docelowo, opolski szpital tymczasowy ma uruchomić 150 łóżek, a 38 z nich będzie przeznaczone dla chorych na COVID-19 wymagających intensywnej opieki.
Pacjenci w placówce, obok objawów choroby, nerwów i lęku związanego z samym przechodzeniem choroby, z całą pewnością mogą odczuwać samotność i opuszczenie przez bliskich. Żeby wyjść naprzeciw tym niedogodnościom, Uniwersytecki Szpital Kliniczny informuje o różnych rozwiązaniach, dzięki którym będziemy mogli skontaktować się ze swoimi bliskimi hospitalizowanymi w CWK.
Jak skontaktować się z pacjentami CWK?
W celu skontaktowania się z pacjentami hospitalizowanymi w Tymczasowym Szpitalu COVID – 19 powinniśmy dzwonić pod następujące nr telefonów:
• 721 557 014,
• 721 557 015,
• 721 557 018.
Poza tym, możliwe jest też połączenie w formie wideorozmowy za pośrednictwem komunikatora WhatsApp. W tym calu należy połączyć się z numerem: 721 557 019.
Kontakt z pacjentami jest możliwy od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 20:00.
Szpital zaznacza też, że to sam pacjent decyduje z kim chce się kontaktować, a z kim nie. Jeśli chory odmówi kontaktu z konkretną osobą, personel szpitala musi respektować jego wolę.