Komunikatywność - w jakiej pracy się przyda?

2019-12-17 8:30

Kompetencje poszukiwane przez pracodawców i cenne na rynku pracy zmieniają się wraz zapotrzebowaniem na konkretnych specjalistów i trendami, jakimi rządzi się rozwój gospodarczy. Wśród nich są jednak umiejętności, które na liście kompetencji mile widzianych u kandydatów mają stałą pozycję. Jedną z nich jest komunikatywność. Bez niej trudno jest funkcjonować wśród ludzi i skutecznie porozumiewać się z nimi. W jakiej pracy komunikatywność przyda się szczególnie?

Komunikatywność - w jakiej pracy się przyda?

i

Autor: mat. prasowe/ Materiały prasowe

Wszędzie tam, gdzie pracuje się w zespole

Komunikatywność wśród wymagań od kandydata wymieniają niemal wszystkie oferty pracy dostępne m.in. w serwisach internetowych typu Pracuj.pl. Dzieje się tak przede wszystkim z uwagi na to, że zdecydowana większość stanowisk to praca polegająca na kontaktach z ludźmi. Nawet, gdy na swojej zawodowej drodze nie spotykasz się z klientami lub partnerami firmy, to masz wokół siebie współpracowników i z nimi spędzasz znaczną cześć swojego dnia realizują plany produkcyjne, sprzedażowe lub projekty.

Atmosfera panująca w miejscu pracy ma ogromne znaczenie na efektywność działań zatrudnionych osób. Dobre relacje panujące pomiędzy współpracownikami przekładają się na wyniki. Nic więc dziwnego, że pracodawca oczekuje od Ciebie umiejętnego wyrażania swoich myśli w taki sposób, by było to zrozumiałe dla otoczenia oraz słuchania tego, co koledzy mają do powiedzenia.

W tej pracy komunikatywność będzie dużym atutem

Na rynku pracy jest wiele zawodów, w których dobrze rozwinięta komunikatywność jest bardzo cenną kompetencją. Nasze zestawienie otwiera pracownik biura obsługi klienta. Tutaj sukces uwarunkowany jest od zdolności jasnego formułowania myśli w taki sposób, by dotarły one do rozmówcy i zostały przez niego zrozumiane. Od przekazywanych informacji zależy, czy dana osoba dołączy do grona klientów zadowolonych z usług świadczonych przez firmę lub oferowanego towaru, co przełoży się ostatecznie na zysk całego przedsiębiorstwa.

Dobrze rozwiniętej komunikatywności potrzebuje również doradca finansowy. Tutaj klient musi zrozumieć specjalistyczne reguły rządzące światem finansów. Doradca musi umieć wyjaśnić wszelkie zawiłości używając języka dostępnego dla klienta.

Menedżer zespołu to kolejny zawód, w którym nie da się osiągnąć sukcesu bez komunikatywności. Kierowanie zespołem ludzi wymaga z jednej strony umiejętnego przekazywania im poleceń i wyjaśnień, z drugiej słuchania ich uwag oraz potrzeb.

Artykuł sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki