Są już znane lokalizacje przystanków na trasie tramwajowej na Naramowice

2017-01-20 12:48

Na stronie Poznańskich Inwestycji Miejskich opublikowano wizualizację planowanego pierwszego odcinka trasy tramwajowej na Naramowice z naniesionymi miejscami, gdzie będą przystanki.

Tak ma wyglądać schemat I odcinka trasy.

i

Autor: Archiwum serwisu Tak ma wyglądać schemat I odcinka trasy.

Trasa tramwajowa na Naramowice to najbardziej oczekiwana inwestycja komunikacyjna w Poznaniu od lat. Dzięki niej mieszkańcy tego rejonu miasta nareszcie zyskają możliwość szybkiego połączenia z centrum miasta.

W pierwszym etapie ma powstać odcinek łączący pętlę na Wilczaku z przystankiem końcowym, który powstanie w okolicach ul. Błażeja. Złożono już wniosek o wydanie decyzji środowiskowej i trwa przygotowywanie procedury przetargowej, która pozwoli wyłonić wykonawcę projektu budowlanego trasy.

- W powiązaniu do budowy trasy tramwajowej, planowana jest również modernizacja / remont ul. Naramowickiej w zakresie Serbska – Lechicka, przebudowa skrzyżowania ul. Naramowicka / Lechicka oraz budowa ul. Nowa Naramowicka, która zostanie włączona do istniejącej Naramowickiej łącznikiem stanowiącym fragment ul. Nowa Stoińskiego. Integralną częścią powyższego zadania inwestycyjnego będzie również, przebudowa kolidującej infrastruktury podziemnej jak również odpowiednio do istniejącej dzisiaj sytuacji w terenie, modernizacja obecnej lub budowa nowej infrastruktury rowerowej – informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Właśnie na stronie PIM opublikowano wizualizację ogólnego schematu planowanej trasy. Widać na niej, gdzie będą znajdować się przystanki – oto ich lokalizacje:

1. Pętla Wilczak
2. Skrzyżowanie z ul. Serbską
3. Skrzyżowanie z Włodarską
4. Węzeł Lechicka/Naramowicka
5. Skrzyżowanie z ul. Dworską
6. Skrzyżowanie z ul. Łużycką
7. Skrzyżowanie z ul. Stoińskiego
8. Okolica skrzyżowania ulic Błażeja/Bogusza.

Przypomnijmy, że na ul. Błażeja nie będzie pętli, tylko pojedynczy przystanek z tzw. mijanką, dlatego trasą będą kursować wyłącznie tramwaje dwukierunkowe. Wszystko dlatego, ponieważ docelowo trasa ma zostać przedłużona aż do Moraska.

Wcześniej ma powstać połączenie tramwajowe pierwszego odcinka trasy z torowiskiem przy skrzyżowaniu ulic Garbary/Małe Garbary/Estkowskiego wzdłuż ul. Szelągowskiej.

Czytaj też: Remont trasy kolejowej z Poznania do Warszawy. Dwa lata utrudnień dla pasażerów!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki