Budowa tunelu pod Rondem Pobitno coraz bliżej! Poznajcie szczegóły

2019-08-13 15:40 BL
Kolejny krok na drodze do przebudowy Ronda Pobitno
Autor: Krzysztof Pomorski Kolejny krok na drodze do przebudowy Ronda Pobitno

Rzeszów ma za sobą coraz więcej formalności związanych z modernizacją Ronda Pobitno. Drugi przetarg wyłonił wykonawcę projektu na tunel, który ma usprawnić przejazd przez jedno z najbardziej ruchliwych miejsc w stolicy Podkarpacia.

Pod koniec lipca przetarg na dokumentację projektową wygrała firma Mosty Gdańsk, jedna z pięciu, które zgłosiły swoje oferty. Koszt projektu zmieści się w kwocie 1,4 mln zł.

Celem całego przedsięwzięcia jest przebudowa Ronda Pobitno znajdującego się na skrzyżowaniu alei Lwowskiej, Armii Krajowej i Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego. Miejsce to jest zazwyczaj jednym z najbardziej ruchliwych, a w godzinach szczytu także zakorkowanych lokalizacji w Rzeszowie. Co więcej, jest to największe rondo w stolicy Podkarpacia i stosunkowo często zdarzają się na nim kolizje i wypadki, a mniej doświadczeni kierowcy mają tam problem z prawidłowym poruszaniem się.

Aby zminimalizować ryzyko, a także poprawić poziom bezpieczeństwa na drodze, ratusz postanowił wziąć się za modernizację tego terenu i wybudowanie tunelu, który ma łączyć al. Armii Krajowej z al. Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego. Wjazd do tunelu ma się rozpoczynać w okolicach skarbca NBP, a wyjazd z drugiej strony ma się znajdować na wysokości Cmentarza Pobitno. Tym samym trasa omijałaby licznie uczęszczane skrzyżowanie o ruchu okrężnym, co według zamierzeń i oczekiwań ma sprawić, aby ruch był tam bardziej płynny.

Magistrat nie wyklucza też, że takie rozwiązanie mogłoby mieć swój ciąg dalszy. Tunel ma być planowany tak, aby w przyszłości na rondzie mogły pojawiać się kolejne poziomy. Póki co, wiemy, że wiosną przyszłego roku ma być gotowy projekt. Później odbędzie się przetarg, który wyłoni jego wykonawcę, a prawdopodobnie w 2021 roku ma ruszyć modernizacja Ronda Pobitno i budowa tunelu. Według optymistycznej wersji, cała inwestycja ma zostać zrealizowana do 2022 roku. Jej koszt może przekroczyć 70 mln zł.