Oszuści dzwonią i podają się za pracowników banku. Tak naciągają ludzi! Rzeszowska policja ostrzega

i

Autor: Pixabay.com Oszuści dzwonią i podają się za pracowników banku. Tak naciągają ludzi! Rzeszowska policja ostrzega

Oszuści dzwonią i podają się za pracowników banku. Tak naciągają ludzi! Rzeszowska policja ostrzega

2021-09-27 7:38

Policjanci z KMP Rzeszów ostrzegają przed oszustami, którzy mają kolejny sposób na to, jak nas okraść. Tylko w ostatnich dniach policjanci przyjęli już kilka zgłoszeń związanych z tym przekrętem.

Codzienny dostęp do konta w banku przez aplikację mobilną stał się dla nas czymś zupełnie normalnym i codziennym. Oszuści nie śpią, a powszechny dostęp do aplikacji bankowych postanowili wykorzystać do swoich celów. Dzwonią i prowadzą rozmowę tak, abyśmy mieli wrażenie, że faktycznie rozmawiamy z przedstawicielem banku, tzn. informują, że rozmowa jest rejestrowana, proszą o podanie swoich danych w celu ich weryfikacji. Pytają o aktywność na koncie, np. wnioskowanie o pożyczkę, ewentualne zagubienie karty bankomatowej lub dowodu osobistego.

Następnie informują o rzekomej próbie włamania na konto i zaciągnięciu pożyczki na dane właściciela rachunku. Potem przechodzą do kolejnego, kluczowego kroku czyli prośba o zainstalowanie aplikacji umożliwiającej zdalny dostęp do komputera lub telefonu, tzw. zdalnego pulpitu. Ma to umożliwić zweryfikowanie i zablokowanie potencjalnych nielegalnych operacji na rachunku. W rzeczywistości, po aktywowaniu aplikacji, oszuści uzyskują dostęp do konta. Resztę możecie dopisać sobie sami. Gdy oszuści mają dostęp do konta, wyprowadzają z niego pieniądze.

W podobny sposób, wykorzystując zdalny pulpit, mogą działać oszuści podszywający się pod przedstawicieli portali inwestycyjnych. W tym przypadku, proponują pośrednictwo w korzystnym zainwestowaniu posiadanych oszczędności.

Jak się okazuje, takich przypadków jest sporo. Policjanci komendy miejskiej prowadzą już kilkanaście postępowań w związku z opisanymi oszustwami. Straty pokrzywdzonych sięgają kilkuset tysięcy złotych.

- Korzystanie z bankowości elektronicznej jest bezpieczne, ale każdy użytkownik musi uważać, komu i jakie dane przekazuje. Aby ustrzec się przed przełamaniem zabezpieczeń, posiadacze rachunków bankowych powinni uważać również na podejrzane formularze logowania, czy podsyłane linki wymuszające podanie danych umożliwiających dostęp do kont. Najskuteczniejszą, najprostszą i najbardziej zalecaną metodą przeciwdziałania tego typu wyłudzeniom jest DODATKOWA WERYFIKACJA. Należy jednak pamiętać, aby nie robić tego telefonując pod wskazany przez rozmówcę numer, aby nie logować się do przesyłanych podczas rozmowy linków. Należy rozłączyć się i samemu zadzwonić na numer infolinii banku lub do pracowników placówki, korzystając z dostępnych numerów telefonów banku.Pamiętajmy, aby logować się tylko przez autoryzowane strony banków lub dedykowane aplikacje. Podejmując decyzję o inwestycjach, spróbujmy wcześniej zweryfikować platformę inwestycyjną, zbierając dodatkowe informacje. - apeluje rzeszowska policja.

Drzewo przeznaczone do wycinki przy al Ken na którym przyklejono klepsydrę
Sonda
Czy padłeś kiedyś ofiarą oszustwa?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki