Według założeń PKP Polskich Linii Kolejowych, które realizują projekt, w ciągu dwóch lat przebudowane mają zostać perony na dziewięciu stacjach i przystankach: Mielec, Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Kochanówka, Pustynia. W planie jest także modernizacji 32 km torów i zwiększenie bezpieczeństwa na czterdziestu przejazdach kolejowo-drogowych.
Na stacji Mielec wybudowany ma zostać peron dwukrawędziowy, wyposażony w nowe ławki, wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Bezpieczne dojście do pociągów i osiedli znajdujących się po obu stronach torów ma zapewnić przejście podziemne, które zastąpi dotychczasową kładkę. Z myślą o osobach o ograniczonej mobilności wybudowane zostaną trzy windy.
Między Mielcem a Kochanówką Pustków wiosną wykonawca przystąpi do wymiany torów, jezdni i rozjazdów. Zamontowane ma zostać tam nowe oświetlenie oraz sygnalizacja przejazdowa. To wszystko razem ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym.
Rewitalizacja trasy na odcinku Padew-Mielec-Dębica pozwoli na wznowienie ruchu pasażerskiego, a co za tym idzie, lepszą komunikację kolejową dla podróżnych w regionie.