W poniedziałek premier Beata Szydło zapowiedziała w Bielsku Białej, że trasa S1 w woj. śląskim zostanie ukończona do 2022 roku. Chodzi o brakujące odcinki Podwarpie - Dąbrowa Górnicza, Kosztowy - Bielsko-Biała i obejście Węgierskiej Górki. W sumie chodzi o 56 km drogi.
S1 Podwarpie - Dąbrowa Górnicza
Droga krajowa nr 1 zostanie przebudowana do parametrów drogi ekspresowej z dostosowaniem nawierzchni do przenoszenia obciążenia o nacisku 11,5 t/oś. Zlikwidowane zostaną jednopoziomowe skrzyżowania z drogami poprzecznymi. Zostanie wybudowany węzeł „Ząbkowice”, przebudowany węzeł „Pogoria” i obiekty inżynierskie, w tym: 2 mosty, 4 wiadukty. Powstaną także 2 kładki dla pieszych. Ponadto wybudowane będą drogi serwisowe oraz dojazdowe do terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska, m. in. zabezpieczenia przeciwhałasowe oraz przejścia dla zwierząt.
S1 od węzła „Kosztowy II” w Mysłowicach do węzła „Suchy Potok” w Mysłowicach
Planowana jest zmiana dotychczasowego przebiegu DK44 i powiązanie jej z drogą S1 w sposób zapewniający obejście miejscowości Bieruń i Oświęcim. Powstanie 8 węzłów „Kosztowy II”, „Lędziny”, „Bieruń”, Oświęcim”, „Wola”, „Brzeszcze”, „Stara Wieś” i „Suchy Potok". Kierowcy podróżujący tym odcinkiem będą mogli korzystać z 4 miejsc obsługi podróżnych (MOP).
S1 Bielsko-Biała - Żywiec - granica państwa na odcinku Przybędza - Milówka
Powstanie nowa droga na odcinku Przybędza-Milówka, która przejmie funkcje trasy tranzytowej w nawiązaniu do realizacji autostrady D3 po stronie słowackiej.
Drogę zaprojektowano o przekroju jednojezdniowym, a na odcinku między tunelami oraz w tunelach zaprojektowano przekrój dwujezdniowy (tunele dwururowe).
Z uwagi na górski charakter trasy, konieczna jest budowa wielu obiektów inżynierskich. Najdłuższe z nich to dwa podwójne tunele długości ok. 830 m pod masywem Barania i 980 m pod masywem Białożyński Groń oraz estakady nad dolinami potoków górskich.