Jak stworzyć dobre relacje ze współpracownikami?

2019-11-28 15:11

Dobra atmosfera w pracy potrafi wynagrodzić wiele jej niedoskonałości. Wzajemny szacunek, uczciwość, tolerancja i otwartość na potrzeby współpracownika to ogromna wartość, o którą trzeba dbać. Warto przy tym pamiętać, ze taka atmosfera nie stworzy się sama. Jest ona efektem dobrych relacji pomiędzy pracownikami, a o te musimy zadbać sami.

Jak stworzyć dobre relacje ze współpracownikami?

i

Autor: Pracuj.pl/ Materiały prasowe

Dobra atmosfera w firmie zachęca do współpracy

Atrakcyjne oferty pracy dostępne np. w serwisie internetowym Pracuj.pl zachęcają do składania dokumentów aplikacyjnych. O tym jednak, czy dana praca skusi nas ostatecznie, często decyduje panująca tam atmosfera. Dla wielu osób pozytywne relacje panujące pomiędzy współpracownikami mają znacznie większą wartość, niż wysoka premia lub inne bonusy pracownicze, np. karnety na siłownię, do kina lub fitness clubów.

Dobre relacje między współpracownikami to również dobry wizytówka firmy, która może zaowocować nowymi kontrahentami. Zgrany zespół pracowników działa efektywniej i czuje więź z przedsiębiorstwem, w którym dobrze się czuje i może liczyć na wsparcie kolegów, miłe gesty z ich strony i poczucie humoru pozwalające chociaż na chwile zapomnieć o terminach i projektach.

Bądź uczciwy

Pamiętaj, że nie zyskasz niczyjego zaufania, jeśli w swoim działaniu nie będziesz kierować się uczciwością. Nie oszukuj kolegów z pracy i otwarcie mów im o swoich problemach. To pozwoli Ci szybko rozwiązywać pojawiające się konflikty. Pamiętaj jednak o tym, by o przykrych sprawach rozmawiać delikatnie, nie urażając drugiej strony.

Lojalność – niezbędnik w pracy zespołowej

W wielu firmach na sukces projektu pracuje cały zespół. Wzajemne wspieranie się współpracowników daje im poczucie bezpieczeństwa. Dobrze jest wiedzie, że koledzy z pracy stanął za nami murem, gdy znajdziemy się w trudnej sytuacji, np. zastępując nas, gdy trzeba będzie pilnie zająć się nieoczekiwanymi sprawami rodzinnymi.

Różne temperamenty i charaktery – toleruj je

Nie da się zbudować efektywnie pracującego zespołu dobierając do niego ludzi o identycznych charakterach i temperamentach. Każdy w grupie ma przypisane sobie zadanie, a jego realizacja wymaga indywidualnych predyspozycji. Dbaj więc o dobre relacje ze współpracownikami szanując ich poglądy i upodobania.

Komunikuj się w zrozumiały sposób

Podstawą każdej relacji jest dobra komunikacja. Swoje potrzeby i oczekiwania wyrażaj w sposób jasny i zrozumiały przez kolegów z zespołu. Nie bój się pytać ich, czy dobrze zrozumieli Twoje przesłanie.

Artykuł sponsorowany

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki