Zabrze. Kupiła lodówkę w sklepie. Nie wiedziała, że wywoła powódź!

2020-01-21 19:24 RS
Lodówka - zdj. poglądowe
Autor: pixabay.com

Dramat mieszkanki Zabrza. Pani Anita kupiła lodówkę w popularnej sieci sklepów Media Expert. Wydawało się, że nowe urządzenie sprawi jej wiele radości. Tymczasem zaczął się prawdziwy koszmar. Okazało się, że sprzęt jest zwyczajnie stary! Zepsuta lodówka zalała cały parter w domu kobiety. Najbardziej bulwersuje fakt, że zarówno sklep jak i producent nie chcą uznać gwarancji. Urządzenie ma już 5 lat i żadna ochrona go nie obowiązuje!

O bulwersującej sprawie informuje Polsat News. Pani Anita w listopadzie udała się do sklepu sieci Media Expert, by zakupić nową lodówkę. Urządzenie kosztowało ją 4 tysiące złotych. Wystarczył jeden dzień, by nowy sprzęt się popsuł. Okazało się, że kostkarka w lodówce nie działa. Doszło do prawdziwego dramatu! Z urządzenia wylała się woda, która zalała cały parter w domu! Woda, która była doprowadzana do lodówki, nie robiła kostek lodu tylko odrzucała ta wodę z powrotem. Zbulwersowana zabrzanka zadzwoniła do przedstawicieli sklepu. Ci powiadomili ją, że... sama jest winna, bowiem nie skorzystała z opcji profesjonalnego podłączenia sprzętu.

Pani Anita liczyła na pomoc producenta lodówki. Otrzymała informację, która podcięła jej skrzydła. Wyszło na jaw, że lodówka została wyprodukowana w październiku 2014 roku. Zdaniem producenta dwuletnia gwarancja już jej nie obejmuje.

- W karcie gwarancyjnej sprawdziliśmy, że mamy dwa lata gwarancji od dnia zakupu po warunkiem, że sprzęt nie jest starszy niż 36 miesięcy od daty wyprodukowania. Przyjechaliśmy do sklepu, mówimy jaka jest sytuacja i panowie wówczas pokazali numery seryjne na fakturze zakupu, spojrzeli na siebie i wiedzieli, co sprzedali – powiedziała pani Anita w magazynie "Interwencja".

Co dalej? Rzecznik Media Expert wysłał jedynie oświadczenie, w którym czytamy, iż "zgodnie z oświadczeniem gwarancyjnym gwaranta, które było dołączone do lodówki, ,,udzielona gwarancja nie obejmuje urządzeń zakupionych później, niż 36 miesięcy licząc od daty produkcji sprzętu zgodnie z numerem seryjnym znajdującym się na tabliczce znamionowej urządzenia.” Ponieważ gwarancja jest dodatkowym zastrzeżeniem umownym towarzyszącym umowie sprzedaży, zaś udzielenie gwarancji nie jest obowiązkiem gwaranta, to wygaśnięcie gwarancji nie uniemożliwia sprzedaży towaru, który nadal objęty jest rękojmią. Oznacza to, że w sytuacji ujawnienia wady takiego towaru, klient w ciągu 24 miesięcy od daty zakupu może skorzystać z uprawnień przysługujących mu z tytułu rękojmi od sprzedawcy. Na tej podstawie sieć Media Expert zaproponowała klientowi w listopadzie 2019 roku naprawę urządzenia bez ponoszenia kosztów tej naprawy przez Klienta, z czego klient jednak nie skorzystał."

Załamana mieszkanka Zabrza ma już dość. Nie rozumie, na czym polega jej wina. A lodówka jest jak "gorący kartofel". Nikt nie chce jej zabrać z domu pani Anity.