Higiena intymna aktywnej kobiety

2020-09-17 6:29 MO
Prysznic
Autor: Thinkstockphotos.com

Basen, trening na siłowni, zajęcia w klubie fitness pomagają utrzymać ciało w dobrej kondycji. Jednak intensywny trening może nam uprzykrzać uczucie dyskomfortu lub nawet podrażnienia okolic intymnych. Aby tego uniknąć trzeba odpowiednio zadbać o higienę tych wrażliwych miejsc.

Nadmierna wilgotność, przepocona odzież stwarza idealne warunki do rozwoju bakterii.. Delikatne miejsca intymne kobiety są więc zagrożone i podatne na podrażnienia oraz infekcje.

 Jak zapobiegać zatem infekcjom?

Trzeba wiedzieć, że wysiłek fizyczny może wpływać na zaburzenie naturalnej mikroflory miejsc intymnych. Aby utrzymać równowagę flory bakteryjnej przede wszystkim trzeba zawczasu zadbać o wrażliwe miejsca. Zanim wskoczymy do basenu lub wejdziemy na salę ćwiczeń weźmy prysznic. Jest on również konieczny po wizycie na pływalni i siłowni.

Zwłaszcza duża uwagę musimy poświecić pielęgnacji okolic intymnych. Pomogą nam w tym specjalne żele o właściwościach przeciwgrzybiczych i przeciwbakteryjnych. Utrzymują odpowiednią równowagę mikrobiologiczną miejsc intymnych, redukują nieprzyjemny zapach. Dzięki swoim właściwościom nawilżającym i poślizgowym ochroną Cię również przed otarciami, które prowadzą do rozwoju infekcji miejsc intymnych.

Ponadto pamiętajmy, że na basenie:

- nie siadamy na wilgotnych ławkach - mogą znajdować się na nich niebezpieczne bakterie.

- nie nosimy zbyt długo mokrego kostiumu kąpielowego

- używamy tylko własnych kosmetyków do pielęgnacji ciała – mydła i szampony dostępne na pływalniach mogą podrażniać strefy intymne.

- nie używamy pożyczonych gąbek

- używamy tylko własny ręcznik. Warto mieć dwa. Jeden na pływalnię, drugi, suchy, przyda się, gdy wyjdziesz po treningu spod prysznica.

Przeczytaj też: Hydrolat – idealne nawilżenie skóry

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj 

Najnowsze