- Tworząc portfolio swoich prac, zastanów się, jak możesz przedstawić je w najbardziej oryginalny sposób. Zamiast zwyczajnej teczki lub pliku PDF z projektami, postaw raczej na ciekawą stronę internetową, prezentację czy film.
- Upewnij się też, że nie umieszczasz w nim zbyt wielu prac – wybierz te, które okazały się być Twoim największym sukcesem lub stanowiły największe zawodowe wyzwanie.
- Zaprezentowane w portfolio projekty możesz dodatkowo opatrzyć krótkim opisem dotyczącym Twojej wizji, zastosowanych technik czy całego procesu twórczego.
- Dobrym krokiem może być również uzupełnienie zbioru prac referencjami od klientów.
Czym właściwie jest portfolio i czemu warto je mieć?
Portfolio to zbiór wykonanych osobiście projektów i prac, przygotowywany najczęściej przez grafików, architektów, fotografów, copywriterów czy programistów. Dołączone do CV pozwala ono pracodawcy lepiej ocenić umiejętności kandydata, przyjrzeć się bliżej jego stylowi i stwierdzić, czy wpisuje się on w metody działania firmy. Im bardziej oryginalne portfolio, tym większa szansa na wyróżnienie się na tle innych specjalistów – warto zatem przygotować je tak, aby od razu przykuło uwagę potencjalnego pracodawcy lub klienta.
Poszukiwania pracy w Aleksandrowie Łódzkim? Możesz znacznie je przyspieszyć dzięki ogłoszeniom online!
Oryginalne przedstawienie projektów
Podczas tworzenia portfolio warto zastanowić się, w jaki sposób je przedstawić, aby wyróżnić się na tle innych specjalistów i dodatkowo pokazać swoją kreatywność. Zbiór prac może bowiem przybierać przeróżne formy – wcale nie musi to być album/teczka z przykładami projektów czy plik PDF z tekstami. Możesz za to postawić na nowoczesną stronę internetową, prezentację multimedialną czy konto w social mediach z najciekawszymi pracami. Niezwykle atrakcyjnym sposobem na przedstawienie swoich projektów może być też animacja lub film.
Nie tylko same prace
Twoje prace w portfolio same w sobie wiele mówią o Tobie, Twoich kompetencjach i stylu pracy. Umieszczając w nim wybrane projekty, możesz jednak dodatkowo opatrzyć je krótkim opisem, który wskaże na Twoją wizję związaną z daną pracą i pokaże proces jej tworzenia. Warto opisać również zastosowane techniki działania czy wykorzystane narzędzia.
Szukasz nowej pracy w Chodzieży? Ciekawe oferty czekają na Ciebie online.
Opinie zadowolonych klientów
Aby dodatkowo zwiększyć szansę na ciekawą współpracę lub zatrudnienie w wymarzonej firmie, do portfolio możesz dodać też referencje od klientów. Opinie zadowolonych odbiorców mówią bowiem jeszcze więcej niż same projekty. Przy każdej z przedstawionych prac możesz więc umieścić krótkie zdanie opinii od klienta, wyróżniając się tym samym na tle innych specjalistów.
Co za dużo, to niezdrowo
Tworząc swoje portfolio, warto zwrócić uwagę również na to, aby nie było ono za bardzo rozbudowane. Jeśli działasz w swojej branży od wielu lat i masz na swoim koncie dziesiątki, a nawet setki projektów, postaraj się wybrać spośród nich te, które okazały się największym sukcesem – lub te, które stanowiły dla Ciebie największe zawodowe wyzwanie. Nie będziesz w stanie zaprezentować wszystkich swoich prac, a tymi najciekawszymi najbardziej zainteresujesz pracodawcę czy klienta. A co jeśli zrealizowałeś dotąd tylko kilka projektów i obawiasz się, że to za mało? O ile tylko włożyłeś w ich wykonanie mnóstwo pracy i serca, a one same wyraźnie pokazują Twoje umiejętności, ich liczba nie ma znaczenia – liczy się to, co Twoje prace dają odbiorcy i co mówią o Twoim doświadczeniu.
Poszukiwania pracy we Włoszczowie nie muszą być żmudne i skomplikowane – wystarczy, że skorzystasz z internetowych portali rekrutacyjnych.
Podsumowanie
Portfolio może być Twoją wizytówką – dlatego warto tworzyć je zgodnie z konkretnymi zasadami. Dzięki temu zwiększasz swoją szansę na nawiązanie ciekawej współpracy lub objęcie posady w wymarzonej firmie. Przede wszystkim, postaw na oryginalne przedstawienie swoich prac – klasyczną teczkę, album czy plik PDF zamień na ciekawą prezentację, stronę www, a nawet film lub animację. Pamiętaj przy tym o tym, aby wybrać tylko kluczowe projekty – np. te, które były największym wyzwaniem lub cieszyły się największym zainteresowaniem. Możesz dodać do nich też krótkie opisy, które wskażą na przebieg procesu tworzenia, Twoją wizję czy zastosowane techniki. Jeśli chcesz, aby Twoje portfolio jeszcze bardziej wyróżniało się na tle innych, wzbogać je dodatkowo o referencje od swoich klientów.