Wszystko więc wskazuje na to, że tym razem termin zakończenia prac zostanie dotrzymany. Wcześniej, wydłużyły go niespodzianki, a w zasadzie to, co znajdowało się pod ziemią. Okazało się, że dokumentacja nie była dokładna i przez to drogowcy mieli więcej pracy. Zakończenie prac zamiast w maju, nastąpi na koniec września 2018.
Prace na tym odcinku zostały podzielone na dwa etapy: pierwszy - od ul. Żwirki i Wigury do ul. Długiej i drugi - czyli północna część skrzyżowania Szosy Chełmińskiej i Długiej.
Koszt inwestycji to blisko 16 milionów złotych. 85% kosztów Toruń pokryje z Regionalnego Programu Operacyjnego.
Droga ma dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku, z dodatkowymi poszerzeniami na skrzyżowaniach. Od strony zachodniej drogowcy ułożyli zupełnie nową jezdnię, a od wschodniej przebudowali istniejącą. Jest też jedno główne skrzyżowanie Szosy Chełmińskiej z Długą oraz mniejsze ze Żwirki i Wigury, Harcerską, Wodociągową i św. Józefa. Jest też pas linii tramwajowej, który w przyszłości będzie biegł na osiedle JAR, między średnicówką, a ul. Długą.