Jak w hotelu, tylko na torach. Nowy wymiar nocnych podróży po Europie

Podróżowanie po Europie już wkrótce może zyskać zupełnie nowy wymiar. Komfort, prywatność i wyjątkowe widoki – tak zapowiada się innowacyjny projekt, który ma odmienić sposób, w jaki przemierzamy kontynent nocą. Czy pociąg może konkurować z hotelem i samolotem jednocześnie? Wszystko wskazuje na to, że tak.

Jak w hotelu, tylko na torach. Nowy wymiar nocnych podróży po Europie

i

Autor: Facebook / Genine McHugh MTA-Mobile Travel Agents/ Shutterstock
Super Express Google News

Coraz więcej osób docenia podróżowanie pociągiem - za wygodę, brak stresu związanego z odprawą, możliwość podziwiania widoków za oknem i swobodę ruchu podczas jazdy. Kolej wraca do łask, szczególnie w czasach, gdy rośnie zainteresowanie ekologicznymi i wygodnymi środkami transportu. Już teraz w wielu nowych pociągach podróże są bardzo wygodne, a wszystko wskazuje na to, że może być jeszcze lepiej. Nadchodzi projekt, który wynosi komfort podróży na zupełnie nowy poziom.

Rewolucja na kolei: nowoczesne nocne pociągi połączą największe miasta Europy

Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl, już w 2027 roku na europejskie tory wyjadą pociągi nocne nowej generacji, oferujące prywatne kabiny z wygodnymi łóżkami, przestrzenią dzienną i panoramicznymi oknami. Za innowacyjnym projektem stoi niemiecki start-up Nox Mobility, który planuje zrewolucjonizować nocne podróże kolejowe, oferując komfort porównywalny z hotelem, a wszystko to w cenie konkurencyjnej wobec lotów krótkodystansowych.

Nowy standard podróży nocnych

Nox Mobility, założony przez Janka Smallę i Thibaulta Constanta, zapowiada wprowadzenie trzech typów kabin:

  • Single Loft: jednoosobowa kabina z łóżkiem na podwyższeniu, miejscem do siedzenia i stolikiem.
  • Double Loft: dwuosobowa kabina z łóżkiem na podwyższeniu, dwoma miejscami do siedzenia i stolikiem.
  • Double Vista: kabina z dwoma łóżkami ustawionymi zgodnie z kierunkiem jazdy, które w ciągu dnia przekształcają się w miejsca do siedzenia, oraz dużymi panoramicznymi oknami.

Wszystkie kabiny będą wyposażone w łóżka o długości 2 metrów, oddzielne miejsca do siedzenia ze stolikami oraz przestrzeń na bagaż. Ceny za przejazd mają zaczynać się od 79 euro za kabinę jednoosobową i od 149 euro za dwuosobową.

Pierwsze trasy mają zostać uruchomione w 2027 roku, a wśród planowanych połączeń znajduje się m.in. Warszawa. Do 2035 roku Nox Mobility planuje objąć swoją siecią 100 europejskich miast, w tym Amsterdam, Paryż, Barcelonę, Sztokholm, Kopenhagę, Berlin, Frankfurt, Monachium, Wiedeń, Zurych, Mediolan i Rzym.

Tłok w pociągu PKP Intercity. W takich warunkach podróżował nasz czytelnik

Sonda
Lubisz podróżować pociągami?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki