17 pojedzie na Tarchomin

2014-03-17 3:00 GB

Tramwaj z Tarchomina na Żoliborz i do Śródmieścia zamierza zafundować mieszkańcom Zarząd Transportu Miejskiego. Kursować ma tak linia 17, którą urzędnicy chcą przedłużyć na Białołękę, kiedy gotowe będzie torowisko do ul. Mehoffera. Nie czekając na koniec budowy nowej trasy przez Tarchomin, ZTM już pracuje nad wydłużeniem tego odcinka do pętli Winnica.

- Chcemy, aby z tramwaju na Tarchominie korzystali również ci, którzy dojeżdżają na Bielany i Żoliborz. To ma być także połączenie do Śródmieścia i Dworca Centralnego. Dlatego chcemy wydłużyć "17" na Białołękę - mówi Wiesław Witek (56 l.), dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. "17" będzie zatem drugim, oprócz "2", tramwajem kursującym po Tarchominie. Wszystko po to, by zachęcić mieszkańców osiedla do korzystania z komunikacji szynowej. Pełną trasę nowej "17", która dziś kursuje między Służewcem a Młocinami, poznamy dopiero jesienią, kiedy dobiegną końca prace przy budowie torów od mostu Marii Curii-Skłodowskiej do ul. Mehoffera.

Choć pod 4,5-kilometrowy odcinek tej nowej trasy nie wbito jeszcze łopaty, ZTM planuje już jej wydłużenie. - Mamy już zezwolenie na realizację inwestycji do pętli Winnica - zdradza Wiesław Witek. - Chcemy w trakcie budowy trasy do Mehoffera rozpocząć procedury przetargowe i nawet zacząć budować w międzyczasie również ten fragment - dodaje. Sam odcinek, którym ma jechać "17", będzie gotowy za mniej więcej dziesięć miesięcy. Będzie kosztował 64 mln zł. Przejazd tramwajem z Mehoffera do Młocin zajmie wówczas 21 minut.