Gang seniorów

i

Autor: ZTM Gang seniorów

Gang seniorów grasuje w Warszawie! Nie uwierzysz jak działają i w jakim celu! [WIDEO, AUDIO]

2019-10-03 18:57

Agresywny kierowca zagrażający bezpieczeństwu pieszych kontra seniorzy, którzy nie dają sobie w kaszę dmuchać i biorą "srogą pomstę" na piracie drogowym... Zarząd Dróg Miejskich właśnie rozpoczął w Warszawie kampanię społeczną „Obudź się! Uwaga=życie". Jej celem jest poprawa bezpieczeństwa seniorów na drodze, a jednym z elementów - kontrowersyjny filmik.

Statystyki ZDM wykazują, że osoby po 60. roku życia to grupa najbardziej narażona na ryzyko wypadku! Na stołecznych drogach ponad 75 procent ofiar śmiertelnych wśród pieszych to seniorzy. Powodem ponad 60 proc. takich wypadków było nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych! A nieprawidłowe cofanie pojazdów - w blisko 17 procentach przypadków.

Wytatuowany "kark" w samochodzie nie zwracający uwagi na pieszych, seniorzy w wydzierganych na drutach maskach mszczący się na nim za drogowe krzywdy - ten śmieszno-straszny filmik jest jednym z elementów kampanii społecznej „Obudź się! Uwaga=życie". I od razu wzbudził kontrowersje: pojawiły się zarzuty, że propaguje agresywne zachowania i łamanie prawa. Oczywiście ze strony kierowców, a nie seniorów.

Jednak seniorzy też nie są bez winy: bezrefleksyjne chodzenie utartymi ścieżkami, przechodzenie na czerwonym świetle - to z kolei ich najczęstsze grzechy drogowe. W 14 procentach przypadków powodem wypadku było przechodzenie przez jezdnię w miejscu niedozwolonym. Wg danych ZDM z 2018 r. najwięcej wypadków w udziałem osób starszych wydarzyło się w kwietniu, maju i październiku.

Będziemy prowadzili działania, skierowane zarówno do kierowców i seniorów, które „obudzą” obydwie grupy. Uważność, wzajemne zrozumienie i odpowiedzialność wszystkich użytkowników drogi to stan do którego chcielibyśmy dążyć, a także nasze największe wyzwanie komunikacyjne - deklaruje ZDM. 

Potwierdza to dyrektor Łukasz Puchalski:

W kampanii mają zostać wykorzystane różnorodne narzędzia komunikacyjne: zaczęło się od działań medialnych i spotów, które można obejrzeć m.in. na YouTube, ale to także spotkania na Uniwersytetach III Wieku, w klubach seniora, a nawet w warszawskich parafiach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki