NIESAMOWITA INWESTYCJA

Imponujący most połączy dwa województwa. Przeprawa będzie miała blisko 660 metrów!

2025-05-28 5:10

Kluczowa inwestycja na trasie S19, czyli budowa mostu nad Bugiem, wchodzi w decydującą fazę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje pierwsze połączenie przęseł mostu już w sierpniu tego roku. Kiedy kierowcy będą mogli w pełni korzystać z tego odcinka trasy ekspresowej? Tłumaczymy w artykule poniżej!

Budowa drogi ekspresowej S19, stanowiącej część trasy Via Carpatia, nabiera tempa. Jednym z najważniejszych elementów tego projektu jest budowa mostu nad rzeką Bug, który połączy województwa podlaskie i mazowieckie. Jak informuje serwis ESKA, prace nad tym strategicznym odcinkiem są już mocno zaawansowane.

Imponujący most nad Bugiem połączy dwa regiony. Kiedy otwarcie trasy?

Pod koniec 2021 roku GDDKiA podpisała umowę z firmą Kolin İnşaat Turizm Sanayi ve Ticaret na projekt i budowę drogi ekspresowej S19 na odcinku Malewice – Chlebczyn. Wartość kontraktu to 665,21 mln zł. Prace w terenie ruszyły na początku 2024 roku i obejmują budowę 25-kilometrowego odcinka trasy.

Kluczowym elementem inwestycji jest obiekt o długości blisko 660 metrów – dwie estakady i most, które umożliwią S19 przekroczenie doliny Bugu. Pod koniec 2024 roku GDDKiA informowała o postępach prac, w tym o budowie filarów podpór.

Rafał Malinowski z białostockiego oddziału GDDKiA w rozmowie z siedlecką ESKĄ przekazał optymistyczne wieści: − Pierwsze połączenie przęseł mostu nad doliną rzeki Bug planowane jest już w sierpniu tego roku − powiedział. To ważny krok w realizacji całej inwestycji.

Kiedy pojedziemy całą trasą S19?

Mimo postępów w budowie mostu, na oddanie całej trasy Malewice – Chlebczyn trzeba będzie jeszcze poczekać. Przedstawiciele GDDKiA wskazują obecnie na lato 2026 roku jako termin zakończenia prac.

Równolegle z budową odcinka Malewice – Chlebczyn, GDDKiA prowadzi prace przygotowawcze do realizacji kolejnego fragmentu trasy S19, który będzie przebiegał przez województwo mazowieckie, od granicy z województwem podlaskim do granicy z województwem lubelskim.

Pod koniec 2024 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie wydał decyzję środowiskową dla tej inwestycji. Planowana trasa o długości około 32 km będzie przebiegać po nowym śladzie, przez pięć gmin: Sarnaki, Olszankę, Huszlew, Platerów oraz miasto i gminę Łosice.

Nowy odcinek drogi ekspresowej będzie miał przekrój dwujezdniowy (dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasami awaryjnymi). Powstaną także obiekty inżynierskie, w tym węzły drogowe, drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz urządzenia ochrony środowiska. Inwestycja obejmuje również budowę Miejsc Obsługi Podróżnych Górki i Czuchleby.

Decyzja środowiskowa dotyczy przebiegu drogi rozpoczynającego się przed Chlebczynem i kończącego w okolicach miejscowości Kolonia Łukowisko. Budowa tego odcinka planowana jest na lata 2028-2030.

Źródło: ESKA

Super Express Google News
Rozbudowa drogi krajowej nr 61 między Legionowem a Zegrzem
Sonda
Jak oceniasz stan dróg w swoim mieście?
Co nas czeka?
Smart City. Okazja do rozwoju miast? Absurdy miejskich urzędników? | CO NAS CZEKA?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki