Moja Mała Ojczyzna. Nowotrocka – obwodnica Targówka

2016-11-30 13:20

W chwili, kiedy odsunięto w czasie budowę trasy i mostu Krasińskiego, zaczęliśmy się zastanawiać, jak poprowadzić komunikacyjną alternatywę dla dzielnicy na najbliższe dziesięciolecie.

Targówek to dzielnica z potencjałem. W ścisłym centrum Warszawy więcej bloków niż jest postawić się już nie uda. Na Targówku sytuacja wygląda zupełnie inaczej. W rezerwie inwestycyjnej mamy kilkaset hektarów, na których wyrosną nowe osiedla i szkoły dla dzieci. Moim zdaniem budowa nowych tras, takich jak trasa Świętokrzyska czy Nowotrocka, to rozwiązania, które usprawnią ruch w stale rozwijającej się dzielnicy. W ciągu kilku lat na Targówek dojedziemy metrem. To znakomicie usprawni połączenie ze ścisłym centrum stolicy, jednak zapomnieć o komunikacji drogowej nie możemy. Obecnie kończymy wykupy gruntów pod inwestycje drogowe. Argumentem dla rozwoju dróg w rejonie Targówka Fabrycznego są również działania planowane przez MPO w rejonie ulicy Gwarków. Chodzi o Zakład Utylizacji Odpadów Komunalnych, popularnie zwany ZUSOKIEM lub
spalarnią. Jestem przeciwnikiem nazywania modernizacji zakładu jego rozbudową. Chodzi o przejście na nowoczesne technologie. Unowocześnienie spalarni z jednej strony spowoduje zwiększenie mocy przerobowych, a z drugiej – rozwiązania modernizacyjne będą znacznie lepsze dla mieszkańców i środowiska. Problem jest jednak inny. Jakimi drogami samochody z odpadami mają dojechać do spalarni? Nie bardzo wyobrażam sobie ciężarówki przeciskające się ulicami Zacisza, Gilarską, Samarytanką i Jórskiego. Bez ulicy Nowotrockiej przedsięwzięcie będzie bardzo trudne do wykonania. Inwestycja w ZUSOK może wywołać konieczność budowy nowych tras komunikacyjnych. Budowa Nowotrockiej odciąży rondo Żaba. Odciążeniu ulegnie również ulica Radzymińska, kiedy w 2018 roku oddana do użytku zostanie obwodnica Marek. W mieście bardzo mocno zaczęła dojrzewać myśl o budowie Nowotrockiej. Oczywiście nie stało się to bez naszego udziału, ale, jak widać, starania przynoszą efekty. Jeżeli koncepcja rozwiązań drogowych zostanie przyjęta, to układankę komunikacyjną dla Targówka rozpiszemy do realizacji na najbliższe kilka lat. Wstępne analizy wskazują także, że zaprojektowany dzisiaj układ dróg sprawdzi się również na najbliższe dziesięciolecia.

Sławomir Antonik, Burmistrz dzielnicy Targówek

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki