Nowy plac Zawiszy przyjechał do Warszawy w częściach. "Jak z klocków"

2025-07-02 5:16

Plac Zawiszy w Warszawie przejdzie rewolucję! Ale zamiast tradycyjnego remontu, na plac wjadą... gotowe elementy tramwajowe. Specjalny transport z Krakowa przywiózł prefabrykaty, które zostaną ułożone jak klocki, tworząc nowy węzeł komunikacyjny. Kiedy możemy spodziewać się końca utrudnień? Sprawdź szczegóły.

Super Express Google News

Plac Zawiszy w częściach przyjechał z Krakowa do Warszawy

Niesamowity transport dotarł do Warszawy! Z Krakowa, prosto z zakładów KZN Rail, przyjechał pociąg wypełniony elementami nowego Placu Zawiszy. Aż 19 wagonów, w tym 15 z wielkimi płytami i 4 z akcesoriami, to zapowiedź ekspresowego remontu jednego z najważniejszych węzłów tramwajowych stolicy.

Czytaj też: Kraków buduje Warszawie plac Zawiszy. To będzie układanka ze 121 elementów. Spektakularna inwestycja już wkrótce

KZN Rail stworzyło prefabrykaty w innowacyjnej technologii ConTrack, która umożliwia błyskawiczny montaż torowiska z gotowych elementów. To pierwsze tego typu wdrożenie na tak dużą skalę w Polsce. Dzięki jej zastosowaniu, czas remontu skróci się z trzech miesięcy do zaledwie czterech tygodni!

„W zakładach KNZ Rail powstały prefabrykaty do remontu jednego z najważniejszych węzłów tramwajowych stolicy – Placu Zawiszy. Wszystko w ramach technologii ConTrack, która umożliwia błyskawiczny montaż torowiska z gotowych elementów – niemal jak z klocków" - przekazały Tramwaje Warszawskie.

Wielkie zmiany na placu Bankowym! Drzewa zamiast betonu

Remont Placu Zawiszy to nie tylko innowacyjna technologia, ale także imponujące liczby:

  • 121 prefabrykowanych bloków,
  • 1600 m² powierzchni,
  • 540 m³ betonu,
  • 23 m² – największa płyta,
  • każda płyta waży powyżej 9 ton.

Kiedy rusza remont i czego się spodziewać?

Remont Placu Zawiszy rozpocznie się 7 lipca i zostanie podzielony na trzy etapy. Na pierwszy ogień pójdzie wlot od strony ul. Grójeckiej.

W ramach inwestycji KZN wyremontuje także azyle przy przejściach dla pieszych oraz przystanki tramwajowe po wschodniej stronie placu.

Szymon Sroka, Kierownik Kontraktu z KZN Rail, zdradza szczegóły dotyczące logistyki remontu:

„Same roboty na placu Zawiszy zaczynamy od 7 lipca. W nocy z niedzieli na na poniedziałek rozpoczynamy rozbiórki. Same płyty zostaną dostarczone już w nocy z bocznicy na plac Zawiszy i będą składowane obok, ponieważ jest tam bardzo mało miejsca. Największa płyta waży prawie 23 tony, ale wszystkie są wagowo powyżej 9 ton. Planujemy, że od wtorku te płyty będą już kładzione w torowisku".

Wszystko wskazuje, że dzięki innowacyjnej technologii utrudnienia związane z remontem torowiska potrwają krócej niż zwykle.

Sonda
Czy podoba ci się plan na nowe centrum Warszawy?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki