Strefa płatnego parkowania w Warszawie jeszcze większa? Decyzja już dzisiaj

2024-08-29 9:49

Wszystko wskazuje na to, że strefa płatnego parkowania w Warszawie rozszerzy się o kolejne obszary. Najprawdopodobniej od 3 lutego 2025 roku będzie obejmować również Stary Mokotów, Wyględów, Wierzbno, Ksawerów, Sielce oraz część Sadyby. O tym jednak zadecydują radni na najbliższej sesji rady miasta, którą zaplanowano na czwartek (29 sierpnia).

SPPN

i

Autor: PAWEL DABROWSKI / SUPER EXPRESS/ Archiwum prywatne

Strefa płatnego parkowania ułatwia znalezienie wolnego miejsca kierowcom, którzy faktycznie go potrzebują oraz zwiększa rotację samochodów w dzielnicy. Wprowadzenie płatnego postoju pozwala też zabezpieczyć miejsca parkingowe dla mieszkańców, którzy korzystają z abonamentów − przekonuje warszawiaków ratusz.

Mieszkańcy jednak kompletnie się z tym nie zgadzają. Ich zdaniem wprowadzanie płatnego parkowania drastycznie zmniejsza ilość miejsc, w których mogą zostawić swój samochód.

Kolejny rok płacę kilkaset złotych tylko po to, by nie móc zaparkować pod blokiem”, „to kpiny, w okolicy nie ma wolnych miejsc parkingowych”, „komu przeszkadzało życie bez tej strefy” − mówią nam kierowcy, z którymi rozmawialiśmy.

Zdaniem autorów projektu, nowa strefa jeszcze mocniej będzie zachęcać mieszkańców do korzystania z komunikacji miejskiej. − Warszawski Transport Publiczny to nie tylko oszczędność dla domowego budżetu, dbałość o środowisko naturalne, ale także coraz większa wygoda podróżowania − przekonuje sam Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

W projekcie uchwały zaproponowano, by strefa płatnego parkowania na Mokotowie została rozszerzona o obszary: Starego Mokotowa, Wyględowa, Wierzbna, Ksawerowa, Sielc oraz części Sadyby.

W projekcie uchwały jest też propozycja zwolnienia z opłat za parkowanie na obszarze SPPN pojazdów przewożących osoby niepełnosprawne, a także zwiększenie opłaty za postój pojazdów na prawach wyłączności.

Strefa płatnego parkowania niestrzeżonego jest w Warszawie od 1999 roku i początkowo obejmowała tylko ścisłe centrum miasta. Po dekadzie została rozszerzona między innymi o Powiśle, Stare i Nowe Miasto. W 2013 roku granica obszaru z parkometrami przesunęła się z Żelaznej do Okopowej na zachodzie, z Koszykowej do Wawelskiej na południu, a na północy zamiast Solidarności sięgnęły Dworca Gdańskiego i ronda Radosława oraz fragment Pragi-Północ. Od 2020 roku jej obszar, etapami, zwiększył się dwukrotnie – o część Woli i Pragi-Północ, Żoliborz i Ochotę, pl. Hallera i jego okolice oraz północny Mokotów.

Od listopada SPPN zacznie obowiązywać na Saskiej Kępie i Kamionku. 

Warszawa. Mieszkańcy Pragi-Północ walczą o darmowy parking. Sprzeciwiają się wdrożeniu SPPN na ulicach dzielnicy
Sonda
Czy SPPN powinna być wdrożona na terenie całej Warszawy?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki