Swing Duo zdał egzamin

2012-09-15 3:00

Ma dwie kabiny dla motorniczego, drzwi wyjściowe po obu stronach, więc aby zawrócić - trzeba tylko przejść na tył wagonu. Takie są właśnie dwukierunkowe tramwaje, które zaczną jeździć pod koniec września. Docelowo mają wozić pasażerów przez most Północny. Reporterzy "Super Expressu" jako pierwsi przejechali się Swingiem Duo.

Zanim pojazdy wyjadą na tory, muszą przejść odpowiednie testy - czy są bezpieczne, wygodne i czy np. nie mają wad fabrycznych. W zajezdni "Żoliborz" trwają obecnie kursy dla motorniczych, którzy będą obsługiwać pierwszych sześć dwukierunkowych Swingów Duo. W dziewiczy rejs jednym z nich zabrał dziennikarzy "Super Expressu" Sławencin Doroszczyk, zastępca kierownika zajezdni. - Są bardzo ładne i łatwe w obsłudze - mówi pan kierownik.

Sami motorniczowie zachwalają ich możliwości. Pojazdy są bardzo podobne do klasycznych już Pes, które można spotkać w Warszawie. Są jednak dużo bardziej zwrotne. Na pętli na Białołęce nie będą musiały zawracać. Wystarczy tylko, że motorniczy zablokuje kartą jedną kabinę i przejdzie do drugiej znajdującej się na drugim końcu wagonu. Oprócz monitoringu i klimatyzacji pojazdy wyposażone są w dwa biletomaty i dwa zjazdy dla niepełnosprawnych. Niestety, Swingi Duo mają jedną wadę - dużo mniej miejsc siedzących ze względu na drzwi po obu stronach. Jeszcze we wrześniu Swingi Duo wyjadą na trasę - będą obsługiwały linie na Żoliborzu i Bielanach. Na początku przyszłego roku, kiedy ruszy tramwaj na moście Północnym, będą kursowały z Młocin na Tarchomin.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki