Tarcza metro

i

Autor: ESKA INFO Tarcza metro

Tym POTWOREM drążą tunel metra. Zobacz spektakularny film z transportu w Warszawie [WIDEO]

2020-01-20 13:00

Elementy tarcz TBM Anna i Maria są już w drodze na budowę metra na Bródnie. Metro Warszawskie przygotowało profesjonalnie nagrany film z transportu ogromnych maszyn. Zobacz relację z przejazdu wielkiego sprzętu ulicami Warszawy. Wygląda spektakularnie.

Elementy tarcz TBM Anna i Maria są już w drodze na budowę metra na Bródnie. To stamtąd na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka. W nocy z 14 na 15 stycznia ulicami Warszawy transportowane były fragmenty ponad 615-tonowej maszyny. Wszystko nagrała kamera.

3 tysiące pupili znalazło dom. Schronisko Na Paluchu miało dobry rok

Podzielone na elementy

Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli cztery warszawskie tarcze TBM o masie ponad 615 ton, długości niemal 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej.

Uwaga! Nowe zasady naboru do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych

Montaż tarcz

Montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego. Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM.

27-latek stracił nogę w wybuchu na Bemowie, teraz prosi o pomoc.

Kolejne transporty

Nocami kolejne elementy tarczy TBM będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy stacji C21 Bródno. Na odcinku bródnowskim tunele będą drążyły TBM Anna i TBM Maria.

Będą nowe pociągi SKM? Spółka ogłosiła przetarg na 21 nowych maszyn

Pracują 24 godz na dobę

Długość tuneli północno-wschodniego odcinka drugiej linii metra to 5787 metrów. Daje to 3858 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra każdy. Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę. Jedynym warunkiem dla zatrzymania pracy jest problem z napotkanym podłożem lub z samą maszyną czy też wymiana ostrzy tnących. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, jednak jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu TBM służy 16 par siłowników hydraulicznych.

Myśliwy POSTRZELONY podczas polowania pod Warszawą. Zrobił to jego kolega

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki