ZDM zmieni organizację ruchu na Anielewicza i przebuduje skrzyżowanie z Karmelicką

i

Autor: zdm.waw.pl ZDM zmieni organizację ruchu na Anielewicza i przebuduje skrzyżowanie z Karmelicką

Warszawa. Przebudowa ważnej ulicy i skrzyżowania w centrum! Ma być bezpieczniej! [GALERIA]

2020-06-16 9:00

Zarząd Dróg Miejskich w środę zamknie przetarg na zmianę organizacji ruchu i przebudowę jednej z ważniejszych ulic oraz skrzyżowania w centrum Warszawy. Efektem przebudowy ma być poprawienie bezpieczeństwa ruchu, wyznaczenie pasów dla rowerów. Przebudowa ma być zakończona jeszcze w tym roku.

Ulica Anielewicza, bo o nią chodzi, biegnie od ul. Okopowej aż do ul. Andersa, a mniej więcej w połowie przecinana jest przez al. Jana Pawła II. To jedna z najważniejszych ulic w centrum Warszawy. Teraz Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na zmianę organizacji ruchu na ul. Anielewicza na odcinku od ul. Okopowej do ul. Karmelickiej oraz przebudowę skrzyżowania Anielewicza/Karmelicka tak, aby powstało rondo. Projektowane zmiany mają poprawić bezpieczeństwo ruchu.

Potrzebna była mu przyczepka. Więc ją ukradł z wypożyczalni!

Bezpieczeństwo na okrągło

Obecnie skrzyżowanie jednopasmowych ul. Anielewicza i Karmelickiej ma ponad 22 m. średnicy, a szerokie łuki zachęcają do szybkiej jazdy, co może być niebezpieczne. Dlatego skrzyżowanie zostanie zamienione na rondo, a pasy ruchu zwężone, co wymusi wolniejszą i ostrożniejszą jazdę. Kierowcy będą mieli też zapewnioną lepszą widoczność, a piesi - lepiej chronieni.

Na obwodzie ronda zostanie wybudowana jednokierunkowa droga dla rowerów. Sposób jej prowadzenia przywodzić może na myśl rozwiązania znane m.in. z Holandii. Wydzielona trasa na rondzie połączy się z jezdnią dzięki pasom rowerowym, których wyznaczenie jest planowane na jezdni ul. Anielewicza.

Słup czarnego dymu nad Warszawą! Co się stało?!

Rowerem po jezdni

Na odcinku Okopowa-Karmelicka pojawią się obustronne jednokierunkowe pasy ruchu dla rowerów. Szerokość jezdni ul. Anielewicza pozwala na wyznaczenie pasów rowerowych przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowego układu i zbliżonej liczby miejsc parkingowych. Jezdnia pozostanie jednopasmowa z dodatkowymi pasami do skrętu wyznaczonymi w rejonie skrzyżowań. Natomiast wydzielone pasy rowerowe sprawią, że pokonanie tej trasy będzie bezpieczniejsze i wygodniejsze.

Nowa infrastruktura rowerowa będzie powiązana ze wszystkimi istniejącymi drogami dla rowerów, które znajdują się na jej trasie, czyli z trasami wzdłuż Okopowej, Esperanto, al. Jana Pawła II oraz na skwerze Brandta.

Wszystkie planowane zmiany powinny być wprowadzone jeszcze w tym roku. Wykonawca ma czas do końca listopada.

Niewiele brakowało, a te unikalne zdjęcia Bielan i Żoliborza zginęłyby bezpowrotnie!

Super Raport 15 VI (goście: Śmiszek, Zuber)

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj

 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki