Warszawa. Tak zmieni się I linia metra. Będzie kilka remontów, znamy dokładne plany [ZDJĘCIA]

2021-01-27 11:15 Alicja Guz ac
Tak zmieni się pierwsza linia metra w Warszawie
Autor: Amadeusz Calik

Metro Warszawskie przedstawiło plany zmian, które realizowane będą w 2021 roku. Warszawiacy mogą być zadowoleni. Metro będzie stawało się jeszcze bardziej przyjazne pasażerom! Do stolicy trafia m.in. nowe pociągi, będą też większe i mniejsze remonty na stacjach. Co dokładnie się zmieni? Sprawdziliśmy to!

Metro Warszawskie - plany na 2021 rok

Każdy kolejny rok rozpoczyna się od podsumowania tego, co udało się już zrobić, a także stworzenia nowego planu działania. Dziennikarzom "Super Expressu" udało się ustalić, jakie plany na 2021 rok ma Metro Warszawskie. Okazuje się, że prace będą skupiały się przede wszystkim na I linii metra. Jak przekazała nam Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego, w 2021 roku kontynuowana będzie wymiana ośmiu najbardziej wyeksploatowanych wind na I linii metra. Zostaną one wytypowane na początku roku. Co więcej, Metro Warszawskie wymieni również cztery biegi najstarszych, najbardziej wyeksploatowanych schodów ruchomych na stacjach Wilanowska i Pole Mokotowskie.

Warto dodać, że na dostosowanie I linii metra dla potrzeb osób niepełnosprawnych przeznaczono 1 567 243 zł. Z kolei na modernizację I linii metra (etap I) - 2 000 000 zł.

Pociągi do remontu

Warszawiacy zmiany zauważą również w samych pociągach metra. W 2021 roku Metro Warszawskie będzie kontynuowało naprawy starych pociągów, przede wszystkim tych najstarszych serii 81. Efekty takich napraw, widoczne były już w minionym roku. Wyremontowane pociągi, które wróciły na tory były nie do poznania! Tym samym podróżowanie linią M1 stało się o wiele przyjemniejsze.

Oprócz tego, pod koniec roku do Warszawy dotrze dostawa kompletnego pierwszego pojazdu Skoda! Przypominamy, że 30 stycznia minionego roku miasto podpisało umowę na 45 nowych, energooszczędnych i ekologicznych pociągów. - Zgodnie z zapisami kontraktu pierwsze z 37 fabrycznie nowych składów, z zamówienia podstawowego, powinny trafić do Warszawy w ciągu 20 miesięcy od dnia podpisania kontraktu. Metro Warszawskie będzie również mogło skorzystać z prawa opcji i zwiększyć zamówienie o kolejnych osiem pociągów. Ostatni skład ma dotrzeć do stolicy po 53 miesiącach. Za dostawę 45 pociągów konsorcjum firm Skoda Transportation i Skoda Vagonka otrzyma 1,307 mld zł netto - informował wówczas ratusz. Co ważne, tymi pociągami warszawiacy będą mogli podróżować również na II linii metra.

Warszawa inwestuje fortunę w drugą linię

Warto pamiętać, że oprócz remontów na pierwszej linii metra, wciąż trwają prace przy budowie kolejnych stacji M2. Na ten cel miasto przeznaczyło niemałe pieniądze. Projekt i budowa II linii metra pochłonie 951,6 mln zł! W wydatkach uwzględniono:

  • dokończenie budowy odcinka wschodniego - północnego II linii metra (do stacji "Bródno") - 416 369 786 zł
  • kontynuację budowy odcinka zachodniego od szlaku za stacją "Księcia Janusza" do stacji "Powstańców Śląskich" - 384 424 570 zł
  • dokończenie budowy odcinka zachodniego od szlaku za stacją "Powstańców Śląskich" do stacji "Połczyńska" wraz ze Stacją Techniczno - Postojową "Mory" - 130 313 625 zł
Wilanów walczy o ciszę! Mieszkańcy chcą ekranów na Południowej Obwodnicy Warszawy