Nowe buspasy w Warszawie

i

Autor: Marek Zieliński/SUPER EXPRESS Nowe buspasy w Warszawie

Wojna o buspasy na Mokotowie. Mieszkańcy chcą ich ograniczenia, urzędnicy nie widzą problemu

2022-02-09 10:43

Farba wyznaczająca nowe buspasy na Mokotowie dopiero co wyschła, a mieszkańcy już protestują. Zarząd Dróg Miejskich zdecydował się na ich wyznaczenie, bo ruch samochodowy znacząco spadł po otwarciu tunelu POW. Teraz jednak nowa organizacja ruchu zaczęła być uciążliwa dla mieszkańców Mokotowa. Kierowcy chcą, żeby obowiązywała jedynie w godzinach szczytu. Radny Jacek Fałek złożył w ich imieniu interpelację, jednak urzędnicy raczej nie wezmą jej pod uwagę.

Chodzi o buspasy w Dolnie Służewieckiej i Al. Sikorskiego. Okazuje się, że nowa organizacja ruchu bardzo przeszkadza kierowcom. W imieniu niezadowolonych z rozwiązania warszawiaków wystąpił radny Jacek Fałek. Kierowcy nie chcą jednak zupełnej likwidacji pasów dla autobusów i taksówek. Zamiast tego proponują, żeby ograniczyć godziny, w których są dostępne tylko dla pojazdów uprzywilejowanych.

Według mieszkańców dobrym rozwiązaniem byłoby dopuszczenie poruszania się transportem prywatnym przez całą dobę od poniedziałku do piątku, poza godzinami 7-10 oraz 15-18, i bez ograniczeń w weekendy. Podobne rozwiązanie zostało wdrożone na ulicy Jana III Sobieskiego.

- W ubiegłym tygodniu miałem okazję poruszać się Aleją Sikorskiego w okolicach godziny 11 i od ulicy Jana III Sobieskiego do ul. Wilanowskiej jechałem powyżej 15 minut - przed wprowadzeniem zmian w organizacji ruchu pokonanie tego odcinka drogi zajmowało maksymalnie do 5 minut – przekonuje cytowany przez Polską Agencję Prasową radny Jacek Fałek.

Mieszkańcy chcą ograniczenia buspasów. Urzędnicy odpowiadają

Urzędnicy twierdzą, że nie ma potrzeby na wprowadzanie takiego rozwiązania. - Poza godzinami szczytów komunikacyjnych nie ma potrzeby przeznaczania dla tych kierowców indywidualnych większej liczby pasów z uwagi na mniejsze natężenie ruchu" - wyjaśniła. Dodała, że zaobserwowano znacznie mniejsze wykorzystanie prawego pasa ruchu poza godzinami obowiązywania buspasów, co dodatkowo podważa sens jego przeznaczania dla kierowców indywidualnych – powiedziała cytowana przez Polską Agencję Prasową Dorota Filipowicz z Biura Zarządzania Ruchem Drogowym.

Sonda
Czy w Warszawie potrzebne są buspasy?
Jechaliśmy nowym tramwajem. Pierwszy Hyundai wyjechał na stołeczne torowiska

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki