Milionerzy: fatalna decyzja uczestniczki. Gdzie wprowadza się cewnik do angioplastyki wieńcowej? [ODPOWIEDŹ]

2022-05-19 20:57
Hubert Urbański Milionerzy
Autor: AKPA

Zadaniem uczestników show TVN "Milionerzy" jest udzielenie poprawnych odpowiedzi na 12 pytań, które stoją na drodze do miliona. Zwycięzca zgarnie fortunę. Tym razem uczestniczkę pokonało jednak pytanie o cewnik do angioplastyki wieńcowej, czyli balkonikowania. Sprawdź poprawną odpowiedź!

19 maja na antenie stacji TVN wyemitowano powtórkowy, 468. odcinek "Milionerów". Uczestniczka, Natalia, rozpoczęła grę i bez trudu dotarła do pytania za 20 tysięcy złotych. Wówczas zdecydowała się skorzystać z pomocy publiczności. Mając do dyspozycji dwa pozostałe koła ratunkowe, Natalia kontynuowała grę o milion. Trudności przysporzyło jej jednak pytanie o 75 tysięcy złotych. Brzmiało ono następująco: 

Cewnik do angioplastyki wieńcowej, czyli tak zwanego balonikowania, wprowadza się do naczynia: 

A. Za uchem

B. Za nadgarstkiem

C. Pod kolanem

D. Pod brodą

Natalia odrzuciła odpowiedzi A i B, rozważała wybór wariantu C lub D. Ostatecznie nie skorzystała z żadnego z posiadanych kół ratunkowych i poprosiła Huberta Urbańskiego o zaznaczenie odpowiedzi D. Nie była ona jednak właściwą. Poprawna odpowiedź to B - cewnik do angioplastyki wieńcowej, tzw. balkonikowania, wprowadza się do naczynia za nadgarstkiem. Jak wyjaśnił Hubert Urbański, cewnik wprowadza się albo do naczynia w pachwinie, a stamtąd - do tętnic mięśnia sercowego, albo do naczynia tuż za nadgarstkiem. 

Sonda
Milionerzy. Znałeś/łaś poprawną odpowiedź na to pytanie?

Milionerzy - zasady

Zasady programu są proste. Na drodze do miliona stoi 12 pytań, z czego za pytaniem drugim i siódmym kryje się kwota gwarantowana (1000 zł i 40 000 zł). Pytania dotyczą wiedzy z różnorodnej tematyki - od polityki do rozrywki. Uczestnik ma 4 warianty odpowiedzi. Prawidłowa jest tylko jedna. W razie trudności, zawodnik może skorzystać z trzech kół ratunkowych. Są nimi: "pytanie do przyjaciela", "pół na pół" i "pytanie do publiczności".

Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE