Nowe oblicze Poczty Polskiej

2014-03-12 1:00

Poczta Polska prezentuje nowy wygląd swoich placówek. Jest ładniej, nowocześniej i przyjaźniej zarówno dla klientów, jak i dla pracowników.

Projekt rewitalizacji sieci placówek Poczty Polskiej to jeden z największych projektów przewidzianych na najbliższe lata. Zaczął się już w ubiegłym roku, ale teraz nabiera jeszcze większego tempa. Obecnie jest 80 placówek, a do końca tego roku będzie minimum 180 placówek w nowym standardzie.

Frontem do klienta

Nowe placówki pocztowe całkowicie zmieniają wygląd. Możemy zapomnieć już o przeszklonych okienkach rodem z poprzedniej epoki. Teraz pomieszczenia poczty są otwarte i przestronne - wyglądem do złudzenia przypominają nowoczesne punkty usługowe. Możemy również zapomnieć o szaroburych lamperiach i zużytych kontuarach. Odnowione placówki są teraz jasne i przestronne, zaś ich wystrój funkcjonalny i wygodny. Pomyślano o wygodnych miejscach siedzących, stolikach, na których można wypełnić potrzebne formularze, oraz otwartym stoisku handlowym. Poczta Polska zleciła również specjalne badania, których wynik pozwolił na najlepsze usytuowanie tablic informacyjnych, tak aby klienci nie musieli tracić czasu na poszukiwanie odpowiedniego stanowiska. Urządzenie lokalu od nowa trwa tylko od 2 do 8 tygodni, ale efekty są naprawdę imponujące i cieszą zarówno klientów, jak i pracowników poczty.

Dostępne dla niepełnosprawnych

Zrewitalizowane placówki są nie tylko ładniejsze, lecz także przyjaźniejsze dla osób, które jeżdżą na wózku lub wózek prowadzą. Założeniem jest, aby każda nowa placówka miała nie tylko wygodny podjazd obok schodów, ale również by w jej wnętrzu było wystarczająco dużo miejsca, aby można było swobodnie manewrować wózkiem. W ten sam sposób przystosowane są także stanowiska pracy, na których swobodnie i bez żadnych ograniczeń mogą zasiadać osoby niepełnosprawne. W tej kwestii Poczta Polska współpracuje z Fundacją Integracja, która przeprowadza audyt w każdej nowo otwartej placówce i wydaje specjalne certyfikaty potwierdzające, że jest ona przyjazna osobom na wózkach.

Więcej niż przesyłki

Poczta Polska planuje, że co roku będzie oddawać jeszcze więcej nowych placówek. Projekt obejmuje rewitalizację istniejących już lokali (jedne zyskają tylko nowy wystrój, inne zaś zmienią również adres) oraz budowę nowych tam, gdzie jeszcze ich nie ma. Najwięcej nowych miejsc powstanie na nowo budowanych osiedlach. Poczta Polska planuje tam stawiać głównie niewielkie placówki, ale za to z możliwością 24-godzinnej obsługi klientów. W wielu już stoją specjalne automaty (do złudzenia przypominające bankomaty i biletomaty), w których można np. nadać paczkę, list albo odebrać list polecony. Wszystkie nowe placówki oprócz nowego wystroju mają też przyjazny dla klienta profil działalności - można tam nie tylko nadać czy odebrać przesyłkę, ale również skorzystać z usług finansowych i ubezpieczeniowych.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki