PZU zaskakuje innowacjami

2019-03-15 0:00

Grupa PZU ma się czym pochwalić – ubiegły rok zamknęła z najwyższym od 5 lat zyskiem – 5,4 mld zł. Jednak spółka ma apetyt na więcej, a produkty, jakie oferuje klientom są naprawdę przełomowe. – Nowe PZU to połączenie dziedzictwa i doświadczenia jednej z najstarszych polskich spółek z kreatywnością i innowacyjnością, jakie dają nam nowe technologie – zapowiada Paweł Surówka, prezes PZU.

W ubiegłym roku Grupa PZU ogłosiła swoje plany do 2020 r.:

  1. zmianę struktury Grupy PZU – zamiast zbioru spółek, które łączy tylko wspólne logo, ma powstać jeden organizm skupiony na oczekiwaniach i potrzebach klientów.,
  2. PZU nie chce być tylko ubezpieczycielem, ale realnym partnerem swoich klientów, który pomoże im żyć lepiej, zdrowiej, bezpieczniej i wygodniej. Żeby na każdym etapie ich życia mieć odpowiedź na ich zmieniające się oczekiwania i potrzeby.

– Nazwaliśmy tę koncepcję „Nowe PZU”. Dajemy klientom realne narzędzia, które pomogą im zadbać o swoje zdrowie, bezpieczeństwo i swój dobrobyt – mówi prezes Paweł Surówka.

Rewolucja w oszczędzaniu – inPZU

– Ten projekt wywołał trzęsienie ziemi w branży – prezentuje z dumą Paweł Surówka. – Stworzyliśmy najprostszy, najtańszy i najbardziej uczciwy produkt inwestycyjny w Polsce. W 2018 r. inPZU podbiło serca klientów. Portal zgromadził 100 mln zł aktywów. Dla wielu osób była to pierwsza inwestycja w akcje – dodaje. inPZU to platforma, dzięki której można szybko i prosto kupić pasywne produkty inwestycyjne. Brak tu opłat za nabycie, odkupienie czy inne zlecenia, a opłata za zarządzanie jest kilkukrotnie niższa niż w aktywnych rozwiązaniach inwestycyjnych –każdy fundusz ma stałą niską opłatę: 0,5 proc. By zacząć oszczędzać, wystarczy wpłacić 100 zł. Klient sam określa, ile będzie odkładać.

PZU GO ratuje życie

– PZU przekracza granice. Zamiast tylko płacić odszkodowania, zobowiązaliśmy się realnie pomóc naszym klientom. Tworząc PZU GO przekroczyliśmy też granicę między spółką ubezpieczeniową a technologiczną – mówi Paweł Surówka. Jak to działa? System PZU GO składa się z aplikacji mobilnej na smartfonie i urządzenia typu beacon (mały nadajnik sygnału radiowego mogący komunikować się z naszym smartfonem). Nadajnik, wielkości czekoladki, naklejamy na szybę samochodu. Gdy ruszamy w drogę, aplikacja w naszym smartfonie uruchamia się automatycznie. Jeśli dojdzie do wypadku lub innego, niebezpiecznego zdarzenia, nadajnik wysyła sygnał do aplikacji, a ta, powiadamia Centrum Alarmowe PZU. Wszystko to się dzieje w ułamku sekundy! Konsultant widzi na ekranie, że coś się wydarzyło. Natychmiast dzwoni do kierowcy. Jeśli ten nie odbiera, powiadamia służby ratownicze. A to oznacza, że PZU GO może uratować życie! Jeśli kierowca odbierze, konsultant zorganizuje taką pomoc, jaka będzie potrzebna.

Jak się leczyć, to tylko z PZU

W ubiegłym roku Grupa PZU uruchomiła platformę mojePZU. Za jej pośrednictwem jest już dostępnych wiele produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych, a stopniowo są dołączane kolejne. Za pośrednictwem mojePZU klienci mogą się także umówić na wizytę lekarską –PZU Zdrowie ma 97 swoich przychodni lekarskich i blisko 2100 placówek partnerskich w 500 miastach w Polsce. Współpracuje także z 50 szpitalami i ponad połową aptek w Polsce. Niedługo, dzięki współpracy z Ministerstwem Zdrowia i placówkami medycznymi, klienci będą też mieli – za pośrednictwem swojego profilu w moimPZU – dostęp do wyników swoich badań, e-recept i e-skierowań. Historia choroby będzie więc dostępna w każdym miejscu, także w podróży. Będzie ją można w każdej chwili pokazać lekarzowi.

Prosto, przyjaźnie i po polsku

Koniec z urzędniczą nowomową! PZU zmienia język w komunikacji z klientem. Ma być krótko – by nie marnować czasu klienta, prosto i życzliwie, a przede wszystkim zgodnie z zasadami języka polskiego. – Klienci oczekują od nas prostoty. Ona daje poczucie bezpieczeństwa i partnerstwa –mówi Dorota Macieja, członek zarządu PZU Życie SA.

Partnerstwo to podstawa

– Partnerstwa strategiczne to istotny element strategii Grupy PZU. Kierujemy naszą ofertę w ramach zawartych partnerstw zarówno do klientów indywidualnych jak i przedsiębiorstw. Chcemy oferować im jak najszerszy wachlarz usług charakteryzujących się wysoką jakością, które będą pomocne w codziennym życiu w każdej możliwej sytuacji. – powiedziała Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU.
- Jesteśmy dumni z rozpoczęcia współpracy strategicznej z Polskim Górnictwem Naftowym i Gazownictwem Obrót Detaliczny, które dociera do ponad 6 milionów gospodarstw. Dzięki temu klienci PGNiG OD, którzy skorzystają z oferty Grupy PZU, będą mogli liczyć na wsparcie fachowców w drobnych naprawach domowych. – powiedziała Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU.

ODPOWIEDZIALNY BIZNES

PZU bardzo poważnie podchodzi do odpowiedzialności społecznej biznesu. Wspiera teatry i instytucje kultury, finansuje koncerty i wystawy. Dba o zdrowie Polaków organizując prestiżowe imprezy biegowe. Prowadzi także wiele akcji prewencyjnych. Prężnie działa akcję „Pomoc To Moc”. Każdy może tam zgłosić pomysł, jak poprawić bezpieczeństwo albo promować zdrowy tryb życia w swoim najbliższym otoczeniu. PZU pomaga skontaktować się z organizacją pozarządową, która pomoże napisać projekt i zorganizować całość. Wszyscy mogą głosować na pomysły, którym spółka ma przyznać dofinansowanie.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki