medycyna telemedycyna

i

Autor: materiały prasowe

Trendy

Medycyna z Instagrama. Lekarze budują w necie wizerunek i zarabiają

2023-01-12 18:22

Influencerów kojarzy się z tym, że zarabiają niemałe pieniądze na reklamowaniu wszystkiego. Wg badania SW Research (lipiec 2022 r.) to najmniej poważana przez Polaków profesja (16 proc.). Wyżej notowani są politycy (17 proc.). Okazuje się, że influencer(k)ami niekoniecznie są młodzi, zdolni i znani z tego, że są znani. Mogą być nimi tzw. poważne osoby wykonujące poważany zawód. Temu poświęcony jest „Raport. Influncerzy medyczni”.

Influencer marketing wywołuje coraz większe zainteresowanie w branży medycznej. Wiele marek farmaceutycznych odkrywa, iż młodzi lekarze coraz częściej oczekują dostępu do treści cyfrowych, w formule na życzenie. Zamiast spotkań face to face wybierają oni treści cyfrowe i kontakt z influencerami medycznymi. Profesjonalne porady medyczne znajdujemy, już nie tylko w webinarach, ale też na Instagramie i Facebooku” – podkreślają twórcy raportu: agencja Procontent Communication i firma badawczej Sotrender. „Powoli do budowania własnego wizerunku w mediach społecznościowych przekonują się także eksperci medyczni i autorytety w dziedzinie medycyny. Wraz z pandemią zaprzyjaźnili się oni z przestrzenią internetową w formie webinarów i live'ów. Obecnie wielu z nich kontynuuje budowanie własnych społeczności na Facebooku, Instagramie oraz LinkedIn”– wskazuje Iwona Kubicz z Procontent Communication.

Influencerzy medyczni nie powinni być utożsamiani – zdają się podkreślać z typowymi „wpływającymi”, którzy dbają o to, by na reklamowaniu wszystkiego, jak najwięcej zarobić. Choć bywają wyjątki. Medyczni prowadzą własne konta, dzieląc się profesjonalną wiedzą związaną ze szczególnie popularnymi tematami zdrowotnymi. Pełnią także rolę drogowskazów w dobie zalewu fałszywymi przekazami o tematyce medycznej. W badaniach nie brano pod uwagę influencerów promujących tzw. medycynę alternatywną, których w sieci nie brakuje.

Jak tworzyć rendery, które pokocha Instagram (i klienci)

W ocenie zespołu badawczego numerem jeden wśród medycznych wpływających jest @mamaginekolog. Ten profil na Instagramie obserwuje 880 tys. osób. A to oznacza, że brakuje mu jeszcze 120 tys. by zostać zakwalifikowanym do kategorii megainfluencerów. Ci mają powyżej miliona obserwujących. Na razie @mamaginekolog mieści się w grupie makroinfluencerów (od 100 tys. do miliona obserwujących ). Do tej ligi chcieliby dołączyć mikroinfluencerzy – mają od 1 tys. do 100 tys. obserwujących. Na dole społeczności znajdują się nanoinfluencerzy. Mają poniżej tysiąca obserwujących, ale mogą mieć duży wpływ na wąską grupę osób, np. w jakiejś branży.

Najaktywniejsze profile na Instagramie to @mamaginekolog oraz @doktormagda, które przez ostatni rok opublikowały ok. 340 postów, co oznacza, że prowadzący postowały niemalże codziennie. Dziennie najwięcej komentarzy umieszczanych jest pod materialami @mamaginekolog. To ok. tysiąca. Inni medyczni w tej materii są daleko, daleko w tyle. W ubiegłym roku na profilu @mamaginekolog zostawiono ponad 5.5 miliona serduszek pod postami, czyli średnio 17 tys. pod jednym wpisem. Profile @dr_wojciechjfalecki i @mama.i.stetoskop notują kilkanaście procent tego, co liderka. „Patrząc zbiorczo na aktywność fanów na profilu, wciąż bezkonkurencyjna pozostaje @mamaginekolog, a strony @dr_wojciechjfalecki i @mama.i.stetoskop można określić mianem wyróżniających się na tle pozostałych” – czytamy w raporcie

Największym i najaktywniejszym profilem medycznym spośród analizowanej grupy jest profil @mamaginekolog. Pierwotnie prowadzony przez lek. Nicole Sochacki-Wójcicką, obecnie poszerzył grono współpracowników. Profil ten publikuje najwięcej treści – robi to niemal codziennie. Spotykają się one z żywym odzewem obserwujących (średnio 17 tys. reakcji pod jednym wpisem). To także profil, który posiada bardzo aktywną, silną i zaangażowaną społeczność. Mamaginekolog zbliża się do statusu megainfluencerki, jednak obecnie jest to efekt pracy całego zespołu. Być może kolejnym etapem rozwoju tego przedsięwzięcia będzie przekształcenie się w specjalistyczny serwis o tematyce ginekologiczno-położniczej, który nadal firmować będzie lek. Nicole Sochacki-Wójcicka”. Jasne jest, że profil(e) o takim zasięgu generują dla prowadzących przychody z reklam. Ile na tym można zarobić? To już nie było przedmiotem zainteresowania raportujących.

Sonda
Z jakiego portalu społecznościowego korzystasz najczęściej?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze artykuły