Najtańsze nowe hatchbacki klasy B w Polsce - TOP 15 do 60 000 zł | CENA, WERSJA, SILNIK, WYPOSAŻENIE

2020-05-23 5:41 Jan Guss-Gasiński
Najtańsze nowe hatchbacki klasy B w Polsce
Autor: SE/AUTO Najtańsze nowe hatchbacki klasy B w Polsce

Przez ostatnie lata koncepcja auta segmentu B nieco się zmieniła. Samochody te zauważalnie urosły i otrzymały masę nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które jeszcze do niedawna można było spotkać jedynie we flagowych modelach poszczególnych marek. Zmieniła się także sytuacja na rynku, ponieważ moda na crossovery, która przypłynęła do Europy zza Wielkiej Wody, sprawiła, że każdy maluch tej klasy ma swojego wyższego odpowiednika. Pomimo silnej ofensywy SUV-ów, zapotrzebowanie na miejskie auta nie spada, dlatego przedstawiamy 15 najtańszych modeli na polskim rynku w granicy cenowej do 60 000 zł.

Maluchy od zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród klientów. Niezależnie od regionu, niewielkie auta segmentu B sprzedawały się jak świeże bułeczki. Duży popyt był spowodowany niskimi kosztami zakupu oraz eksploatacji, a także tym, że do wykonania prostych zadań, tj. dojazd do pracy, podwiezienie dziecka do szkoły czy zrobienie większych zakupów, nie potrzeba niczego więcej. W skrócie auta te były i wciąż są najlepsze w tym, do czego zostały stworzone.

Sprawdź: Najtańsze nowe crossovery klasy B w Polsce - TOP 13 | CENA, WERSJA, SILNIK, WYPOSAŻENIE

Warto jednak dodać, że przez ostanie lata sporo się zmieniło. Najnowsze miejskie auta są wielkości starszych kompaktów. Większe rozmiary to nie tylko więcej przestrzeni w kabinie, ale także więcej miejsca na dodatki. Wiele nowych modeli posiada już zaawansowane systemy bezpieczeństwa i nowoczesne multimedia, dzięki którym trasa na długich odcinkach nie jest męcząca.

Nie trzeba być znawcą, żeby zauważyć, że mieszczuchów na rynku motoryzacyjnym nie brakuje. Zasadniczo każda marka, która sprzedaje samochody w Europie, ma w swojej ofercie auto segmentu B. Potwierdza to fakt, że w naszym zestawieniu znalazło się aż piętnaście różnych modeli. W rzeczywistości jest ich jeszcze więcej, jednak z uwagi na przyjęty przez nas próg cenowy 60 000 zł, takie modele jak Mazda 2 czy Audi A1 musiały zostać wykluczone.

Peugeot 208 Allure vs Opel Corsa Elegance
Autor: Maciej Lubczyński Peugeot 208 Allure vs Opel Corsa Elegance

Dacia Sandero SCe 75 Access - cena 32 900 zł

Zestawienie otwiera znana, choć w środowisku zmotoryzowanych nie najlepiej postrzegana Dacia Sandero. Dlaczego rumuński maluch nie spotkał się z dużym uznaniem? Ciężko powiedzieć. Może tylko dlatego, że jest najtańszym samochodem segmentu B oferowanym w Europie. Ceny podstawowego wariantu Access startują już od 32 900 zł. Wiem, ciężko w to uwierzyć, ale już za niecałe 33 tys. można wyjechać z salonu nowym autem. Niska cena ma jednak swoje powody, ponieważ na liście wyposażenia znajdziemy tylko to, co jest naprawdę potrzebne.

Zobacz koniecznie: TEST porównawczy: Dacia Sandero vs. Ford Ka+. Te nowe auta kupisz za 40 000 zł

Mowa o takich rzeczach jak 15-calowe koła stalowe, materiałowa tapicerka, składana tylna kanapa, poduszki powietrzne, mocowania ISOFIX, ABS, ESC, podgrzewana tylna szyba czy ręcznie regulowane lusterka boczne. Na liście opcji nie znajdziemy klimatyzacji, komputera pokładowego, czujników cofania, świateł przeciwmgielnych oświetlenia bagażnika oraz radia.

Mając to na uwadzę, radzimy dopłacić 4000 zł do wersji Open (36 900 zł), która uzupełni wszystkie te braki. Niestety do klimatyzacji manualnej wciąż trzeba będzie dopłacić 1500 zł, ale przynajmniej zderzaki będą w kolorze nadwozia. W kabinie nie spodziewajmy się rewelacji. Plastiki będą twarde, a fotele mało komfortowe. Niemniej jednak przewieziemy tym autem cztery osoby, a w bagażniku zmieścimy 320 l bagażu (1200 l przy złożonej kanapie).

Pod maską wariantu SCe 75 pracuje 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1-litra z wielopunktowym wtryskiem, który generuje 73 KM i 95 Nm. Za przenoszenie napędu na przednie koła odpowiada 5-biegowy manual, przy pomocy którego rozpędzimy się do pierwszej "setki" w równe 15 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 158 km/h, a średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi lekko ponad 6 l/100 km. 

Dacia Sandero Laureate
Autor: Mateusz Lubczański Dacia Sandero Laureate

Suzuki Swift 1.2 DualJet Premium - cena 48 400 zł

Kilkanaście tysięcy dalej za Sandero znajduje się drugi najtańszy samochód segmentu B, czyli Suzuki Swift w wersji Premium z wolnossącym silnikiem 1.2 DualJet o mocy 90 KM i 120 Nm oraz 5-biegowym manualem. Taki zestaw pozwala na sprint od 0 do 100 km/h w nieznanym czasie, ponieważ sam producent się tym nie chwali. Wiadomo jednak, że prędkość maksymalna to 180 km/h.

Zobacz: Najtańsze nowe samochody w polskich salonach - TOP 6 klasy A | CENA, WERSJA, SILNIK, WYPOSAŻENIE

Choć w nazwie znajduje się słowo "Premium", nie warto się nastawiać na luksusy. W cenie 48 400 zł otrzymamy sześć poduszek powietrznych, ESP, ABS, mocowania ISOFIX, immobiliser, światła do jazdy dziennej i w odróżnieniu do Sandero klimatyzację manualną, radio z CD, MP3 oraz gniazdem USB i Bluetooth, a także elektrycznie regulowane szyby przednie, automatyczne światła, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka i regulację wysokości fotela kierowcy.

Citroen C3 1.2 PureTech 83 Live - cena 48 700 zł

Francuską propozycją jest Citoren C3 z 3-cylindrowym, wolnossącym silnikiem PureTech o pojemności 1.2-litra i mocy 83 KM i 118 Nm. Do zmiany biegów klasycznie posłuży 5-biegowy manual, który "rozbuja" modnego malucha od 0 do 100 km/h w 13,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 169 km/h. Średnie spalanie w cyklu WLTP trzyma się w granicach 5,5-5,8 l/100 km.

Domyślna wersja wyposażenia LIVE startuje od 48 700 zł. Na liście wyposażenia podstawowego znajdziemy: ESP, asystenta ruszania pod wzniesienia, system rozpoznawania znaków, tempomat z ogranicznikiem prędkości, reflektory główne ECOLED, szyby przednie sterowane elektrycznie, zderzaki i klamki lakierowane w kolorze nadwozia, komputer pokładowy, cyfrowe radio DAB z Bluetooth i USB.

W najtańszej odmianie brakuje niestety klimatyzacji manualnej oraz mocowania na fotelik dziecięcy ISFOX. Na duży plus zasługuje jednak fakt, że francuskiego mieszczucha można skonfigurować na setki sposobów. Aby przez wygląd auta wyrazić swoją osobowość, możemy wybrać spośród 7 lakierów nadwozia, 5 różnych naklejek dachowych oraz wielu pakietów kolorów i rodzajów tapicerki. 

Kia Rio 1.2 MPI M - cena 48 990 zł

Jeśli nie Citroen, to za niewielką dopłatą możemy mieć Kię Rio z wolnossącym i oszczędnym motorem 1.2 MPI o mocy 84 KM i 122 Nm momentu obrotowego z 5-biegową skrzynią manualną. Względem francuza kultura pracy będzie nieco lepsza, ponieważ zamiast trzech cylindrów, mamy parzyste cztery. Krótszy jest też czas do "setki" (12,9 s.) oraz większa prędkość maksymalna (173 km/h). Średnie spalanie również mieści się w widełkach i wynosi niecałe 6 l/100 km.

Co więcej, w domyślnej wersji wyposażenia "M" dostępnej od 48 990 zł otrzymujemy pakiet systemów bezpieczeństwa z ESC, systemem kontroli hamowania w zakrętach oraz systemem stabilizacji toru jazdy podczas hamowania, elektryczne sterowane szyby drzwi przednich, elektrycznie regulowane lusterka z funkcją podgrzewania, klimatyzację manualną, sterowane z kierownicy radio MP3 z portem USB, złączem AUX oraz Bluetooth, a także 3,5-calowy wyświetlacz komputera pokładowego między zegarami. 

Hyundai i20 1.2 MPI Classic - cena 49 000 zł

Kolejnym autem jest Hyundai i20 drugiej generacji, który w 2020 roku skończy swoją karierę, na rzecz swojej trzeciej odsłony. Ceny tego modelu w podstawowej wersji Classic startują od 49 000 zł. Na wyposażeniu małego koreańczka znajdziemy ABS, ESC i HAC (asystent ruszania pod górę), nawiewy z tyłu, centralny zamek, światła do jazdy dziennej, komputer pokładowy i elektrycznie regulowane szyby przednie. Za klimatyzację będziemy musieli dopłacić 2500 zł, jednak radia nie otrzymamy nawet za dopłatą.

Pod maską najtańszej wersji znajdziemy 4-cylindrowy, wolnossący silnik 1.2 MPI o mocy 75 KM i 122 Nm, który przy pomocy 5-biegowej skrzyni manualnej rozpędzi nas od 0 do 100 km/h w 13,6 sekundy. Prędkość maksymalna, jaką uda nam się osiągnąć to 170 km/h. Osiągi nie robią wrażenia, jednak średnie spalanie na poziomie 6 l/100 km owszem.

Skoda Fabia 1.0 MPI Active - cena 49 000 zł

W końcu czas na Skodę, a dokładniej Fabię Active z 1-litrowym silnikiem wolnossącym MPI o mocy 60 KM i 95 Nm momentu obrotowego. Ze wszystkich aut, które znajdziecie w tym zestawieniu, to najwolniejsza, choć bardzo ekonomiczna propozycja. Od 0 do 100 km/h "Fabian" rozpędzi się w 16,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 158 km/h. Jeżeli będziemy dobierać biegi z głową (5-manual), możemy liczyć na spalanie w granicach 5 l/100 km.

Na wyposażeniu podstawowej wersji Active, która startuje od równych 49 000 zł znajdziemy m.in. ESP z ABS, system wspomagający ruszanie pod wzniesieniem (Hill Hold Control), czujnik zmierzchu (Easy Light Assist), hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake), klimatyzację manualną, uchwyty ISOFIX na tylnej kanapie, elektryczne szyby przednie, elektrycznie sterowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne i radio z 4 głośnikami. 

Ford Fiesta 1.1 Trend - cena 49 600 zł

Zaraz po Skodzie znalazł się Ford Fiesta w wersji Trend z wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,1-litra, który generuje 75 KM i 105 Nm momentu obrotowego. Za przenoszenie napędu na przednią oś odpowiada 5-biegowy manual. Średnie spalanie na poziomie nie całych 6 l /100 km wydaje się w porządku, natomiast sprint od 0 do 100 km/h zajmuje grubo ponad 14 sekund. Prędkość maksymalna to natomiast 165 km/h.

Nie przegap: Aut na F się nie kupuje? Bzdura! Na tych używanych samochodach się nie zawiedziesz

Domyślny wariant Trend, który startuje od 49 600 zł oferuje reflektory automatyczne ze światłami mijania LED oraz światłami do jazdy dziennej. lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, system utrzymujący auto na prawidłowym pasie ruchu (Lane Keeping Aid), szyby przednich drzwi otwierane elektrycznie i komputer pokładowy i mocowania ISOFIX w drugim rzędzie. Brakuje niestety klimatyzacji manualnej, systemu rozpoznawania znaków drogowych oraz tempomatu. 

Opel Corsa 1.2 PureTech Corsa - cena 49 990 zł

Nowa Corsa w podstawowej wersji Corsa jest niewiele droższa od Fiesty. Pod maską znajdziemy ten sam silnik co w Citroenie C3, czyli wolnossący PureTech o pojemności 1,2-litra i mocy 75 KM i 118 Nm. Podobnie jak u konkurencji, za przenoszenie napędu odpowiada 5-biegowy manual. Prędkość maksymalna to 174 km/h, a pierwsza "setka" pojawia się na zegarach po nieco ponad 13 sekundach. Przy spokojnej jeździe średnie spalanie nie powinno przekroczyć 6 l /100 km.

Corsa w wersji Corsa oferuje m.in. ESP i ABS, układ utrzymania na pasie ruchu (LKA), elektrycznie sterowane szyby, Radio z łączami Bluetooth i USB, tempomat z ogranicznikiem prędkości, komputer pokładowy, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz mocowania ISOFIX. 

Renault Clio SCe 65 Life - cena 51 900 zł

Francuski hatchback piątej generacji w wersji Life startuje w zasadzie od 48 400 zł, jednak ten wariant jest dostępny wyłącznie z odpłatnym pakietem KLIMAT (3500 zł), w którego skład wchodzi manualna klimatyzacja oraz radioootwarzacz cyfrowy R&GO. Pod maską tej wersji znajdziemy wolnossący motor o pojemności 1-litra z wielopunktowym wtryskiem, który generuje 65 KM i 95 Nm momentu obrotowego. 3-cylindrowa jednostka jest połączona z 5-biegowym manualem, który pozwoli rozpędzić się do pierwszej "setki" w 17,1 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi z kolei 160 km/h. Trzeba przyznać, że Clio nie należy do najszybszych aut na rynku, ale przy spokojnej jeździe potrafi średnio spalić nie całe 5 l/100 km.

Przeczytaj także: Najtańsze nowe hybrydy na polskim rynku. TOP 10 modeli | CENA, SILNIK, WERSJA, WYPOSAŻENIE

Za prawie 52 000 zł otrzymujemy masę systemów bezpieczeństwa (ESP, AEBS, TSR, LDW, LKA, HSA oraz eCall), mocowania ISOFIX z przodu oraz z tyłu, światła Full LED Pure Vision z przodu i z tyłu, światła do jazdy dziennej LED, czujnik zmierzchu (ALS), lusterka boczne regulowane elektrycznie z kierunkowskazami LED oraz automatycznie włączaną wycieraczkę tylnej szyby podczas cofania i elektrycznie sterowane szyby przednie. 

Toyota Yaris 1.0 VVT-i Active - cena 52 500 zł

Bez uwzględniania rabatów Yaris Classic w wersji Active kosztuje 52 500 zł. Pod maską jeden z najmniej awaryjnych silników w historii, czyli wolnossąca jednostka VVT-i o pojemności 1-litra, która generuje 72 KM i 93 Nm momentu obrotowego. Przy pomocy 5-biegowego manuala i "lekkiej nogi" można sprawić, aby japończyk średnio spalał 5,6 l/100 km. Sprint do "setki" zajmuje nieco ponad 15 sekund, a prędkość maksymalna... jest nieznana.

Na liście wyposażenia znajdziemy takie rzeczy jak elektrycznie regulowane szyby przednie, elektrycznie regulowane lusterka boczne, multifunkcyjną kierownicę, komputer pokładowy, klimatyzację manualną, port AUX oraz USB, system Bluetooth, odtwarzacz płyt CD i wiele systemów bezpieczeństwa (PCS, LDA, AHB, ABS, ESP, HAC), a także mocowania ISOFIX.

Peugeot 208 1.2 PureTech 75 Like - cena 53 900 zł

Trzecia francuska propozycja to Peugeot 208, czyli bliźniak Corsy. Wersja Like domyślnie jest napędzana nawet tym samym motorem o mocy 75 KM i 118 Nm momentu obrotowego i jest spięta z 5-biegowym manualem. 3-cylindrowy silnik o pojemności 1-litra rozpędzi auto od 0 do 100 km/h w 13,2 sekundy i pozwoli pojechać z prędkością 174 km/h.

Na wyposażeniu wersji "Like" znajdzie się monochromatyczny ekran dotykowy o przekątnej 5-cali z gniazdem USB i Bluetooth, przełączniki typu 'Toggle Switch' do obsługi podstawowych funkcji ekranu dotykowego, manualna klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby przednie, mocowania ISOFIX w tylnym rzędzie, czujnik zmierzchu oraz liczne systemy bezpieczeństwa (ABS, EBFD, EBA, ESP, ASR, TSM.

Seat Ibiza 1.0 MPI Reference - cena 55 200 zł

Drugim VAG-ie na liście jest Seat Ibiza w wersji Reference z wolnossącym silnikiem 1.0 MPI o mocy 80 KM i 93 Nm oraz 5-biegowym manualem. Prędkość maksymalna wynosi 170 Km/h, zaś sprint od  0 do 100 km/h to kwestia 14,7 sekundy. Średnie spalanie prezentuje się już nieco lepiej, bo oscyluje w granicach 5,4-5,8 l/100 km.

Za 55 200 zł otrzymamy w "standardzie" system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania i funkcją ochrony pieszych, asystenta podjazdu (Hill Hold Assist), parę systemów bezpieczeństwa (ABS, ESC, ASR, EDL, BAS, HBA), mocowania ISOFIX, manulną klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby, radio z 6,5-calowym kolorowym ekranem dotykowym ze złączem USB, SD, AUX i łączem Bluetooth. W dodatku wszystko sterowanie za pomoca wielofunkcyjnej kierownicy.

Nissan Micra IG-T 100 VISIA+ - cena 55 540 zł

Przedostatnim na liście jest Nissan Micra w wersji VISIA+ z silnikiem IG-T za 55 540 zł. Pod maską znajdziemy 1-litrowy silnik o mocy 100 KM i 160 Nm Nm, który w połączeniu z 5-biegowym manualem potrafi spalić średnio nie całe 6 l/100 km. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje w tym przypadku prawie 11 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 184 km/h.

Wyposażenie podstawowe wersji VISIA+ obejmuje m.in. światła do jazdy dziennej w technologii LED, elektrycznie regulowane szyby przednie z przełącznikiem AUTO po stronie kierowcy, czujnik zmierzchu, systemy ESP + ABS + BA, mocowania ISOFIX z tyłu, system wspomagania ruszania pod górę, klimatyzację manualną, radio AM/FM z odtwarzaczem MP3, gniazdo USB i łącznością Bluetooth.

Nowa Toyota Yaris 1.0 VVT-i Active - 58 900 zł

Granicę 60 000 zł zamyka nowa Toyota Yaris z wolnossącym silnikiem 1.0 VVT-i w wersji Active. Niewielki motor generuje 72 KM i 93 Nm momentu obrotowego, a z 5-biegową skrzynią manualną pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w lekko ponad 15 sekund.

Wraz z zupełnie nową stylistyką otrzymamy system powiadamiania ratunkowego eCall, system wykrywania zmęczenia kierowcy, asystenta utrzymania pasa ruchu, system multimedialny Toyota Touch® 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 7-cali, złączem USB i łącznością Bluetooth oraz interfejsem Apple CarPlay czy Android Auto, a także inteligenty tempomat. W dodatku na liście wyposażenia znajduje się sporo innych systemów bezpieczeństwa (AHB, RSA, PCS). Nie zabraknie też mocowań ISOFIX, zabezpieczenia tylnych drzwi przed otwarciem przez dzieci, multifunkcyjnej kierownicy, podgrzewanych i elektrycznie regulowanych lusterek oraz elektrycznie sterowanych szyb przednich i klimatyzacji manualnej.

Volkswagen Polo 1.0 MPI Trendline - cena 62 190 zł

Ostatnia propozycja nieco wykracza poza ustalony budżet, jednak o Polo aż głupio nie wspomnieć. Za 62 190 zł otrzymujemy niemieckiego malucha z wolnossącym silnikiem 1.0 MPI o mocy 80 KM i 93 Nm momentu obrotowego, który pracuje z 5-biegowym manualem. Prędkość maksymalna tego zestawu wynosi 171 km/h, a sprint od 0 do 100 km/h wynosi 15,4 sekundy. Według cyklu WLTP średnie spalanie powinno wynosić 5.5 l/100 km.

Lider hatchbacków segmentu B w wersji Trendline posiada systemy ESP, ASR, ABS, EDS, MSR, system Hill hold, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system wykrywający pieszych, światła do jazdy dziennej LED, mocowania ISOFIX, funkcję automatycznego włączania świateł oraz funkcja Leaving i
Coming Home, lusterka zewnętrzne regulowane i podgrzewane elektrycznie, szyby elektrycznie sterowane, z przodu i z tyłu, klimatyzację manualną, system radiowy Composion Colour z 6,5-calowym ekranem dotykowym, gniazdem USB i łącznością Bluetooth.

Najnowsze