Świąteczny prezent dla kierowców

Droga ekspresowa S7 z Krakowa do Warszawy. Tak skróci się podróż. Kierowcy odetchną z ulgą

2024-12-23 12:34

Udostępnienie kierowcom kilkunastokilometrowego fragmentu S7 między węzłem Widoma a węzłem Mistrzejowice w Nowej Hucie pozwoli na połączenie drogą ekspresową dwóch największych miast w Polsce: Krakowa i Warszawy. To znacznie skróci czas podróży pomiędzy dawną a obecną stolicą Polski. Nową trasę kierowcy pokonają prawie dwa razy szybciej niż starą DK7, prowadzącą przez Radom i Kielce.

Otwarcie w poniedziałek, 23 grudnia odcinka S7 pomiędzy węzłami: Widoma i Mistrzejowice pozwoli na znaczące skrócenie czasu podróży z Krakowa do Warszawy. Świeżo udostępniony fragment trasy liczy około 13 kilometrów. Dzięki niemu dawną i obecną stolicę Polski łączy 270 kilometrów drogi ekspresowej. Trasę prowadzącą z północnej obwodnicy Krakowa do południowej obwodnicy Warszawy pokonamy teraz w ok. 2,5 godziny. To prawie dwa razy krócej niż zajmował przejazd z Krakowa do Warszawy starą drogą krajową nr 7, prowadzącą przez Radom i Kielce.

Przejechaliśmy nową obwodnicą Krakowa! Tak wygląda ekspresówka, na którą czekała cała Polska

Nie był to jedyny świąteczny prezent dla kierowców w tym roku. Oprócz fragmentu S7 do użytku oddano również fragment S52, będący północną obwodnicą Krakowa. Skomunikowanie S7 z S52 zapewni tymczasowa łącznica, która do czasu ukończenia prac w obrębie węzła Mistrzejowice będzie obsługiwała ruch w obu kierunkach. 

Węzeł Mistrzejowice ma zostać w pełni ukończony w połowie 2026 roku – będzie to największy węzeł drogowy w Małopolsce, a po jego wybudowaniu zostanie domknięty ring dookoła Krakowa

Trasa S7 to dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą na ewentualny trzeci pas. Inwestycja o wartości prawie 1,7 mld zł otrzymała 534,8 mln zł dofinansowania ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420,7 mln zł w ramach Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Jego wykonawcą było konsorcjum Gulermak (lider), Gűlermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki