Pociągi z Poznania do Warszawy przez 2 lata będą jeździły objazdami! Podróż potrwa godzinę dłużej!

2016-08-06 19:25

Są już znane szczegóły ogromnego remontu, które planują Polskie Koleje Państwowe. Prace zostały podzielone na dwa etapy. Utrudnienia dla pasażerów mogą potrwać nawet dwa lata. Sprawdźcie szczegóły. 

Poznań Główny - pociąg

i

Autor: Archiwum serwisu Poznań Główny - pociąg

O zmianach na trasie kolejowej między Poznaniem a Warszawą informowaliśmy już na łamach naszego portalu na początku lipca. Wtedy jednak nie znaliśmy szczegółów remontu. Teraz portal Rynek Kolejowy zdradza, jakie zmiany czekają na pasażerów. 

Prace zostaną podzielone na dwa etapy. W czerwcu 2017 roku ma zostać zamknięty odcinek Podstolice - Konin. Tutaj prace mają potrwać około roku. Później robotnicy przeniosą się na odcinek Konin - Barłogi. Tu natomiast prace mają zakończyć się w czerwcu 2019 roku. 

Dziennikarze portalu Rynek Kolejowy ustalili, że przez ten czas pociągi pasażerskie będą jeździły objazdami przez Gniezno lub Toruń i Inowrocław. Te, które powiozą pasażerów przez Gniezno mają jechać około 3,5 godziny. Oznacza to, że pasażerowie spędzą w pociągu blisko godzinę dłużej niż dotychczas. 

Remont trzeba zrobić, bo … przepadnie kasa z Unii Europejskiej! 

Ostatni większy remont tej trasy odbył się w latach 90-tych. Teraz czas na kolejny. Kasę na niego da Unia Europejska, ale pod jednym warunkiem – prace muszą zostać ukończone do 2020 roku. To właśnie dlatego kolejarze dwoją się i troją, by jak najszybciej rozpocząć remont na trasie Poznań-Warszawa. 

A jest co remontować, bo na wymianę czeka 230 kilometrów torów. To ogromna inwestycja, która wymaga czasu. Całkowite wyłączenie ruchu pociągów z remontowanego odcinka ma przyśpieszyć remont. Na trasie ma kursować autobusowa komunikacja zastępcza.

- Będą remontowane te odcinki, gdzie są punkty z ograniczeniem prędkości dla pociągów. Zrobione zostaną również odcinki, które nie załapały się na duży remont w latach 90-tych. Będą wyremontowane również duże stacje jak Konin czy Kutno. Nie zrobimy tego bez zgody przewoźników i odpowiednich władz samorządowych. Mamy doświadczenie w takich inwestycjach. Zamykaliśmy już całkowicie linie kolejowe na czas modernizacji. Miało to miejsce na przykład na trawie Warszawa-Białystok. Było też tak w Wielkopolsce. Linia Poznań Wschód-Wągrowiec była zamknięta przez 6 miesięcy. Jeżeli zdecydujemy się na takie rozwiązanie, będzie oczywiście prowadzona szeroka akcja informacyjna, będą precyzyjnie określone miejsca pasażerowie tak, by pasażerowie wiedzieli, gdzie przesiąść się na inny pociąg czy autobus – powiedział w rozmowie z nami Zbigniew Wolny z PKP S.A.

Całkowity koszt remontu to 2,6 mld złotych. Zapowiadają się naprawdę konkretne utrudnienia na trasie z Poznania do Warszawy. Jak planujecie ich uniknąć? Samochód, samolot, a może podróż autostopem? :)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki