Utrudnienia potrwają do końca września całkowicie wyłączone z ruchu są ulice Lutra, Brysza i Plac Krakowski. Wyjątek stanowią pojazdy budowy. Możliwy jest także dojazd do okolicznych posesji i sklepów.
Zamknięta została ulica Wolności, na odcinku od skrzyżowania z ul. Średnią do rejonu wydzielonego torowiska przy Browarze. Wprowadzono też jeden kierunek ruchu od skrzyżowania z ul. Stalmacha do rejonu Browaru. Ruch pojazdów od strony Katowic poprowadzony został od ul. Wolności w al. Monte Cassino i dalej ulicami 3 Maja i Roosevelta.
Polecany artykuł:
W przypadku ul. Bytomskiej, modernizacja torowiska obejmie odcinki od ul. Młyńskiej do ul. Chrobrego i od ul. Drzymały do ul. Zamkowej. Prace będą tu prowadzone przy utrzymaniu ruchu dwukierunkowego i wahadłowym sterowaniu ruchem przy zastosowaniu sygnalizacji świetlnej.
- Kierowców i pieszych prosimy o szczególną ostrożność w tych rejonach. Dołożymy wszelkich starań, aby niedogodności związane z tymi pracami były dla użytkowników dróg jak najmniej odczuwalne – informuje Ryszard Złotorowicz, Kierownik Budowy, Skanska.
Modernizacja torowisk tramwajowych na terenie Zabrza jest częścią projektu realizowanego przez Tramwaje Śląskie „Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap II”.
- W tym roku kontynuujemy roboty w obrębie infrastruktury torowo – sieciowej. Wszystkie działania, prowadzone są z uwzględnieniem nowoczesnych technologii umożliwiających osiągnięcie jak najlepszych efektów proekologicznych związanych z ograniczeniem energii wibroakustycznej do otoczenia – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Spółki Tramwaje Śląskie S.A.
Całkowity przewidywany koszt przedsięwzięcia wynosi ponad 800 mln zł brutto. Swoim zasięgiem prace modernizacyjne obejmują torowiska w głównych miastach Aglomeracji Górnośląskiej: Bytomiu, Rudzie Śląskiej, Chorzowie, Katowicach, Świętochłowicach, Sosnowcu i Zabrzu.