Z banerów tworzą torby i kosmetyczki. "Wszystko zaczęło się od zamówienia złożonego przez prezydenta Pawła Adamowicza"

2019-05-05 12:11

Z roll upów smycze, z banerów torby i kosmetyczki! Projekt "ZeroBan" to inicjatywa, w ramach której drugie życia otrzymują stare reklamy i plakaty. Inicjatywa daje szanse także osobom wykluczonym społecznie, bowiem nad produkcją nietypowych gadżetów czuwają osoby wychodzące z uzależnień, a także młode matki.

Obecnie, młodzi aktywiści zbierają na nowe maszyny do szycia. Ten niecodzienny projekt można wesprzeć za pośrednictwem portalu zrzutka.pl.

i

Autor: Archiwum serwisu Obecnie, młodzi aktywiści zbierają na nowe maszyny do szycia. Ten niecodzienny projekt można wesprzeć za pośrednictwem portalu zrzutka.pl.

Najwięcej czasu zajmuje wykrój baneru. Są one zazwyczaj kilkunastometrowe, czasami bardzo ciężkie. Sam proces projektowania to już podobno czysta przyjemność. Można dobierać kolory, grafiki. A wszystko w duchu zero waste. W końcu produkty też mogą mieć drugie życie.

- To nie jest przede wszystkim masówka. Każdy fragment, każda torba to zupełnie inna historia. Przecież dzieląc baner na części, nie jesteśmy w stanie wyłapać takich samych fragmentów. Każda rzecz jest więc unikatowa - mówi Magdalena Jabłońska, koordynatorka projektu. - Poza torebkami, smyczami, kosmetyczkami, przygotowujemy też pojemniki do segregowania śmieci, pojemniki do zabawek. Pomysłów jest co raz więcej i banerów na szczęście też – żartuje Jabłońska.

Pracownicy fundacji, pierwsze zlecenie wykonali na prośbę prezydenta Pawła Adamowicza.

- Teraz ten projekt ma wymiar szczególny – podkreśla Magdalena Jabłońska. - Z urzędu dostaliśmy informacje, czy jesteśmy w stanie wykonać coś z dużego baneru z napisem "KONSTYTUCJA". Nie zastanawialiśmy się ani chwili. I tak też powstało trzydzieści wyjątkowych toreb, które następnie prezydent Paweł Adamowicz przekazał zwycięzcom zorganizowanego przez siebie konkursu – dodaje koodynatorka projektu "ZeroBan".

Projekt "ZeroBan" jest naturalną konsekwencją drogi zawodowej, jaką przeszła Magdalena Jabłońska. Po piętnastu latach pracy w marketingu i reklamie, zrozumiała, że nie wystarcza jej "tylko" prowadzenie biznesu. Obecnie – każdy realizowany przez nią projekt, musi mieć także wymiar społeczny. Wszystko po to, by przysłużyć się światu, w którym na co dzień funkcjonuje.

Obecnie, młodzi aktywiści zbierają na nowe maszyny do szycia. Ten niecodzienny projekt można wesprzeć za pośrednictwem portalu zrzutka.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki