Obecnie, młodzi aktywiści zbierają na nowe maszyny do szycia. Ten niecodzienny projekt można wesprzeć za pośrednictwem portalu zrzutka.pl.

i

Autor: fot. facebook.com/pg/fundacjanieladahistoria Obecnie, młodzi aktywiści zbierają na nowe maszyny do szycia. Ten niecodzienny projekt można wesprzeć za pośrednictwem portalu zrzutka.pl.

Z banerów tworzą torby i kosmetyczki. "Wszystko zaczęło się od zamówienia złożonego przez prezydenta Pawła Adamowicza"

2019-05-05 12:11

Z roll upów smycze, z banerów torby i kosmetyczki! Projekt "ZeroBan" to inicjatywa, w ramach której drugie życia otrzymują stare reklamy i plakaty. Inicjatywa daje szanse także osobom wykluczonym społecznie, bowiem nad produkcją nietypowych gadżetów czuwają osoby wychodzące z uzależnień, a także młode matki.

Najwięcej czasu zajmuje wykrój baneru. Są one zazwyczaj kilkunastometrowe, czasami bardzo ciężkie. Sam proces projektowania to już podobno czysta przyjemność. Można dobierać kolory, grafiki. A wszystko w duchu zero waste. W końcu produkty też mogą mieć drugie życie.

- To nie jest przede wszystkim masówka. Każdy fragment, każda torba to zupełnie inna historia. Przecież dzieląc baner na części, nie jesteśmy w stanie wyłapać takich samych fragmentów. Każda rzecz jest więc unikatowa - mówi Magdalena Jabłońska, koordynatorka projektu. - Poza torebkami, smyczami, kosmetyczkami, przygotowujemy też pojemniki do segregowania śmieci, pojemniki do zabawek. Pomysłów jest co raz więcej i banerów na szczęście też – żartuje Jabłońska.

Pracownicy fundacji, pierwsze zlecenie wykonali na prośbę prezydenta Pawła Adamowicza.

- Teraz ten projekt ma wymiar szczególny – podkreśla Magdalena Jabłońska. - Z urzędu dostaliśmy informacje, czy jesteśmy w stanie wykonać coś z dużego baneru z napisem "KONSTYTUCJA". Nie zastanawialiśmy się ani chwili. I tak też powstało trzydzieści wyjątkowych toreb, które następnie prezydent Paweł Adamowicz przekazał zwycięzcom zorganizowanego przez siebie konkursu – dodaje koodynatorka projektu "ZeroBan".

Projekt "ZeroBan" jest naturalną konsekwencją drogi zawodowej, jaką przeszła Magdalena Jabłońska. Po piętnastu latach pracy w marketingu i reklamie, zrozumiała, że nie wystarcza jej "tylko" prowadzenie biznesu. Obecnie – każdy realizowany przez nią projekt, musi mieć także wymiar społeczny. Wszystko po to, by przysłużyć się światu, w którym na co dzień funkcjonuje.

Obecnie, młodzi aktywiści zbierają na nowe maszyny do szycia. Ten niecodzienny projekt można wesprzeć za pośrednictwem portalu zrzutka.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki