100 milionów złotych dla jednego tramwaju? Drogie zmiany na Stawki

i

Autor: MARCIN SMULCZYŃSKI/SUPER EXPRESS 100 milionów złotych dla jednego tramwaju? Drogie zmiany na Stawki

100 milionów dla jednego tramwaju? Kosztowna przebudowa na Stawki

2021-11-30 9:00

Tramwajarze szykują się do gruntownego remontu torowiska na ul. Stawki. Chcą wymienić "zmęczone" i przestarzałe szyny. Przy okazji mają zostać przebudowane tzw. przystanki wiedeńskie, a na odnowionej trasie będzie zielono. Wszystko to, za nawet 100 milionów złotych! Dlaczego w torowisko, po którym kursuje tylko jedna linia tramwajowa, urzędnicy chcą "wpompować" tyle pieniędzy?

Ulicą Stawki, co kilkanaście minut przejeżdża linia 35. To jedyny w tym miejscu, ale bardzo potrzebny tramwaj. Codziennie dowozi tłumy studentów do Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Szyny, po których się porusza funkcjonują, bez większego remontu od blisko 30 lat. - Możemy ciągle dokonywać jakiś doraźnych poprawek, ale w końcu przychodzi taki czas, że trzeba przeprowadzić gruntowną wymianę - powiedział w rozmowie z "Super Expressem" Maciej Dutkiewicz z Tramwajów Warszawskich.

Tramwajarze postanowili, że przebudują torowisko. To dobra okazja do zmian… - Z opracowanej przez nas koncepcji wynika, że torowiska będą na pewnym odcinku zielone. Chcemy także wspólnych pasów autobusowo-tramwajowych i tzw. przystanków wiedeńskich, czyli takie, jak są przy Starym Mieście - dodał Maciej Dutkiewicz.

Zmiana za miliony

Skąd jednak tak wysoka kwota za stosunkowo niewielkie zmiany? Tramwajarze chcą wydać na tę inwestycję nawet 100 milionów złotych! - Całe zadanie obejmuje także tory w al. Jana Pawła II, na odcinku od przystanku Kino Femina do Ronda Radosława - wytłumaczył rzecznik. W alei również będą wymienione tory, zostaną też poszerzone przystanki i posadzona trawa. - Ulica Stawki jest częścią projektu - doprecyzował Maciej Dutkiewicz.

Zwężą al. Jana Pawła II? To zależy

Kiedy możemy się spodziewać takich zmian? - Przygotowujemy przetarg na dokumentację budowlaną, który chcemy niedługo ogłosić. Wiele wskazuje na to, że prace projektowe będziemy prowadzili już w przyszłym roku - powiedział rzecznik. Na ten moment tramwajarze chcą porozumieć się z miejskimi drogowcami i innymi biurami. Między innymi będą dyskutowali nad zwężeniem al. Jana Pawła II. Takiej opcji Maciej Dutkiewicz nie wyklucza. Ostatecznie na całą przebudowę wpłynie jednak sytuacja budżetowa miasta.

Sonda
Czy remonty dróg w Warszawie są potrzebne?
Skrzyżowanie grozy na Bielanach. Codziennie dochodzi tu do niebezpiecznych sytuacji

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki