Łódzkie. Spał w maździe na autostradzie A2! Nie wiedział, gdzie się znajduje

i

Autor: Kolanin/domena publiczna/Wikimedia Commons

Autostrada A2 będzie dłuższa o 32 kilometry. Gdzie nią dojedziemy z Warszawy?

2021-04-02 8:30

W 2024 roku pojedziemy autostradą A2 do Białej Podlaskiej (Lubelskie) – zapowiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. W czwartek podpisano umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków tej autostrady o łącznej długości 32 km. Rusza realizacja autostrady A2 miedzy Siedlcami a Białą Podlaską. (...) W 2024 roku pojedziemy autostradą A2 do Białej Podlaskiej - powiedział Adamczyk podczas wideokonferencji w czwartek.

Minister podkreślił, że budowa autostrady A2 we wschodniej części Polski między Siedlcami a Białą Podlaską jest możliwa dzięki decyzji rządu PiS w 2017 r. o poszerzeniu programu budowy dróg krajowych. - Jeszcze do niedawna, szczególnie za czasów rządów naszych poprzedników, tej autostrady, tego ważnego połączenia drogowego nie było w planach – zaznaczył Adamczyk.

- Polska jest jedna. W każdym regionie naszego kraju żyją obywatele, którzy zasługują na to, aby państwo realizowało i wspierało ważne inwestycje, dlatego budujemy spójną, kompletną sieć komunikacyjną złożoną z autostrad i dróg ekspresowych – dodał minister.

Podczas konferencji podpisane zostały umowy na zaprojektowanie i budowę dwóch odcinków autostrady z wykonawcami wybranymi w przetargach przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad. Jedna z umów dotyczy ok. 18-kilometrowego odcinka autostrady A2 między miejscowością Malinowiec a węzłem Łukowisko. Umowa opiewa na kwotę 530 mln zł a wykonawcą tego odcinka jest Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Druga umowa dotyczy projektu i budowy ok. 14 km autostrady na odcinku Swory - Biała Podlaska. Wykonawcą jest firm POLAQUA, a wartość umowy to 470 mln zł.

Zadaniem wykonawców jest przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji i pozwoleń na budowę, co według planów ma nastąpić na przełomie roku 2021 i 2022 r. Potem mają rozpocząć się prace budowlane. Na obu odcinkach autostrady trasa ma mieć dwie jezdnie, z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa. Powstaną też węzły drogowe, m.in. na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S19 w miejscowości Łukowisko oraz drogi do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Rodzaj nawierzchni drogi (betonowa czy bitumiczna) określi wykonawca na etapie przygotowania dokumentacji projektowej.

Autostrada A2

i

Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

63-kilometrowy fragment przyszłej autostrady A2 Siedlce – Biała Podlaska został podzielony na cztery odcinki. Podpisane w czwartek umowy dotyczą dwóch z nich. Wkrótce ma zostać podpisana umowa z wykonawcą trzeciego odcinka Łukowisko – Swory (ok. 12,5 km). Postępowanie przetargowe toczy się jeszcze na fragment A2 od Siedlec do miejscowości Malinowiec (prawie 19 km).

W sierpniu ub. roku oddano do użytku ponad 15-kilometrowy fragment A2 pomiędzy węzłem Lubelska a obwodnicą Mińska Mazowieckiego. Wiosną 2020 r. podpisane zostały umowy na dwa kolejne odcinki autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki oraz Gręzów i Siedlce Zachód. Przewidywany termin ukończenia prac to jesień 2023 r. Pod koniec stycznia tego roku podpisana została umowa na odcinek Groszki i Gręzów, ostatni fragment autostrady pomiędzy węzłami Kałuszyn i Siedlce Zachód. Planowany termin zakończenia prac to lato 2024 r.

W przypadku 32-kilometrowego odcinka autostrady od Białej Podlaskiej do granicy państwa z Białorusią trwają procedury związane z wyborem projektanta, który opracuje projekt budowlany i uzyska niezbędne decyzje umożliwiające realizacje robót w terenie. W lutym GDDKiA informowała, że wpłynęło dziewięć ofert. W następnym etapie będzie ogłaszany przetarg na realizację inwestycji

Mieszkańcy gminy Wiązowna przeciwni budowie autostrady A50

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki