Tunel pod Ursynowem gotowy. Otwarcie opóźnione

i

Autor: Marek Kudelski/Super Express

Kiedy otwarcie POW? Najnowsza plotka i kompromitacja GDDKiA

2021-10-05 14:41

Czy tunel POW pod Ursynowem można już nazywać "przeklętym"? Takie pytanie nasuwa się, gdy po raz kolejny mowa o otwarciu ostatniego, nieoddanego kierowcom odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy. W internecie zawrzało, gdy pojawiła się plotka o otwarciu tunelu POW 1 listopada. Taki krok znacząco ułatwiłby bowiem podróże na Wszystkich Świętych 2021. Odpowiedź GDDKiA szokuje.

Zła pogoda, braki kadrowe, koronawirus, niedoróbki, usterki, ciągnące się jak krew z nosa odbiory i pozwolenia. Lista powodów, przez które wciąż kierowcy nie jeżdżą tunelem pod Ursynowem jest jak widać długa. Tydzień temu wykonawca Południowej Obwodnicy Warszawy zakończył dokonywać kolejnych poprawek. Trzeba było zedrzeć z jezdni nawierzchnię i ułożyć ją od nowa. Okazało się, że nie była odporna na zimową aurę. Robotnicy poprawiali wykonaną przez siebie pracę na odcinku, który jeszcze nie został w ogóle dopuszczony do ruchu. Pierwotnie auta miały pojechać tunelem POW w sierpniu 2020 roku. Potem ten termin był wielokrotnie przekładany. Ostatnia wersja, której trzymają się urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad to po prostu jesień. Drogowcy nie podali konkretnego terminu. Ten zaczął padać jednak na forach internetowych. Wśród zniecierpliwionych mieszkańców zaczęła krążyć plotka, że tunel POW ma być otwarty 1 listopada. Idealnie na Wszystkich Świętych 2021, gdy łatwe objechanie Warszawy, bez wbijania się w centrum byłoby zbawienne dla kierowców jadących odwiedzić groby bliskich. 

Kiedy otwarcie tunelu POW? Plotka i tłumaczenie GDDKiA

Plotka o otwarciu tunelu pod Ursynowem okazała się niestety tylko plotką. - My takiej daty nie podawaliśmy. Nie potwierdzam tego. Nic się nie zmieniło. Wciąż utrzymujemy, że tunel zostanie otwarty na jesieni. Nadal jesteśmy na etapie odbiorów - powiedziała w rozmowie z „Super Expressem” Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. Drogowcy zmagają się nadal m.in. z uzyskaniem pozytywnej opinii Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Przed Świętami Bożego Narodzenia w 2020 roku drogowcy oddali ponad 15-kilometrowy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy między węzłami Lubelska a Wilanów. W tym znalazł się też most Południowy na Wiśle. Łączny koszt całej inwestycji to około 4,6 mld. zł., z czego blisko 1,7 mld zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Sonda
Czekasz na otwarcie tunelu POW?
Tunel pod Ursynowem gotowy ale wciąż nie oddany. Gigantyczne opóźnienie!

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki