GDDKiA podała nowe informacje o tunelu POW. Kierowcy są w wielkim szoku

2021-08-24 17:33

Tunel Południowej Obwodnicy biegnący pod Ursynowem jest już gotowy. Tymczasem termin jego otwarcia po raz kolejny stoi pod znakiem zapytania. Najprawdopodobniej nie zostanie on otwarty we wrześniu, a "jesienią". Urzędnicy z Ursynowa zabiegali też o odcinkowy pomiar prędkości w tym miejscu. Ale zamiast tego systemu staną tam fotoradary. Burmistrz Ursynowa Robert Kempa skrytykował to rozwiązanie.

Co dalej z tunelem Południowej Obwodnicy Warszawy? To pytanie zadaje sobie wielu kierowców, którzy z niecierpliwością czekają na oddanie ekspresowej trasy na Ursynowie. Ostatnio informowaliśmy o kolejnych postępach prac. Urzędnicy z GDDKiA zapewniali, że tunel POW zostanie otwarty jeszcze we wrześniu. Tymczasem z najnowszych informacji wynika, że wrzesień nie jest realnym terminem. 

- Do końca września planujemy zakończyć odbiory i testy, później już tylko oczekiwanie na wydanie pozwolenia na użytkowanie. Powtarzamy to niezmiennie, że jesienią tego roku kierowcy pojadą tunelem - powiedział rzecznik GDDKiA Szymon Piechowiak w rozmowie z TVN24.

Nie sprecyzował jednak dokładnej daty. Kierowcom pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość. 

Awantura o fotoradary na POW

Emocje budzi też montaż fotoradarów i odcinkowego pomiaru prędkości w tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy. Dlaczego urzędnicy wolą system odcinkowy zamiast fotoradarów? Chodzi o to, by kierowcy jechali wolno w całym tunelu, nie tylko hamowali przed wjazdem a potem znów się rozpędzali. - Bo w przypadku kolizji lub wypadku tunel będzie zamykany, a samochody pojadą górą, ulicami dzielnicy. Gdzieś tych kierowców będzie trzeba skierować. Gdzieś, czyli na ul. Płaskowickiej i Gandhi. Nawet nie chcę sobie wyobrażać, jak będzie wówczas wyglądała sytuacja w naszej dzielnicy - mówi Robert Kempa, burmistrz Ursynowa.

O odcinkowy pomiar prędkości zabiegali ursynowscy radni. W zeszłym tygodniu Główny Inspektor Transporty Drogowego podjął w tej sprawie decyzję. - CANARD GITD zadeklarowało GDDKiA możliwość instalacji dwóch stacjonarnych urządzeń rejestrujących- poinformowała rzeczniczka GITD Monika Niżniak. - Lepiej od razu zainwestować w odcinkowy pomiar prędkości wyceniany na 2,3 mln złotych, niż najpierw w fotoradary. Skąpy dwa razy traci - komentuje burmistrz.

GDDKiA informuje jednak, że "pracuje nad rozwiązaniem docelowym zapewniającym bezpieczeństwo w tunelu POW".

Przejechaliśmy gotowym tunelem POW. Otwarcie opóźnione!
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE